نتایج بررسی امنیت کامل کارمندان در ناحیه آسیا و اقیانوسیه، طی دوره دورکاری

۱۹ خرداد ۱۳۹۹

با شیوع و گسترش ویروس کرونا، تعداد کارمندانی که از راه دور و به صورت آنلاین کارهای خود را انجام می‌دهند افزایش چشمگیری داشته است. با این حال، اکثریت این کارمندان بدون آموزش و اطلاع از اینکه چگونه باید سازمان خود را امن نگه دارند، مشغول به کار هستند. بیش از نیمی از این کارمندان علی‌رغم دانستن این موضوع که دستگاه‌های شخصی‌شان به صورت کامل در برابر تهدیدات امنیتی امن نیستند، از دستگاه‌های شخصی خود برای انجام کارها استفاده می‌کنند.

براساس یافته‌های شاخص ایمنی کار شرکت کرود استرایک (CrowdStrike) در سال ۲۰۲۰ که توسط شرکت تحقیقاتی YouGov انجام شد، ۵۴ درصد از کارمندان بر این باور بوده‌اند که احتمالا سازمان آن‌ها طی شیوع ویروس کرونا، با یک حمله سایبری جدی مواجه خواهد شد.

این گزارش نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از پاسخ‌دهندگان در این ناحیه به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیش از گذشته از راه دور کار می‌کنند که این رقم در سنگاپور ۷۴ درصد و در هند ۷۹ درصد است.

همچنین ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان برای پیش بردن کارها از دستگاه‌های شخصی خود از جمله موبایل و لپ‌تاپ استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که ۸۶ درصد از کارکنان نیز از دستگاه‌های شخصی و دستگاه‌هایی که از طرف شرکت‌ها در اختیارشان قرار گرفته استفاده کرده‌اند.

کارمندان این کار را در حالی انجام داده‌اند که از امن نبودن کامل دستگاه‌های خود در برابر خطرات سایبری اطلاع داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، حدود ۴۵ درصد از کارمندان مدعی شده‌اند که سازمان آن‌ها، آموزش‌هایی درباره شیوه مواجهه با خطرات سایبری هنگام کار از راه دور را فراهم نکرده است.

شريف ال نبوی، معاون مهندسی بخش قاره آسیا و اقیانوسیه شرکت کروداستریک، در همین رابطه گفته است که شرایط کنونی، ادامه قرنطینه و کار از منزل، فرصت‌های بیشتر و بهتری را برای مهاجمان سایبری به دنبال دارد. او گفته است که کارمندانی که از دستگاه‌های شخصی خود برای پیش بردن کارها استفاده کرده‌اند، خطرات امنیتی را افزایش داده‌اند. زیرا استفاده از یک دستگاه شخصی می‌تواند به راحتی کل شبکه یک شرکت را به خطر بیاندازد.

همچنین باید توجه داشت که اینترنت‌های شخصی یا خانگی در برابر خطرات آسیب‌پذیرتر بوده و کارمندان از راه دور را به یک خطر امنیتی برای اطلاعات مهم و حساس شرکت‌ها تبدیل می‌کند. شرکت‌ها باید سیاست‌ها و خط‌ مشی‌های خود را در این دوران تغییر دهند. این کار شامل برنامه‌ریزی برای عدم استفاده از دستگاه‌های شخصی، استفاده از وی‌پی‌ان به منظور محافظت از اطلاعات مهم در زمان اتصال به شبکه و مواردی از این دست را در بر می‌گیرد.

 

 

توضیحات بیشتر در:

APAC employees not fully secure to work from home