به‌روزرسانی امنیتی جدید برای دستگاه‌های اپل

۰۷ فروردین ۱۴۰۲

شرکت اپل روز دوشنبه به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای محصولات خود را منتشر کرد. این به‌روزرسانی که تمامی محصولات این شرکت را دربرمی‌گیرد، حاوی قابلیت‌های جدید و اصلاح کلی عملکرد سیستم‌ عامل و رفع حفره‌های امنیتی است.

در این به‌روزرسانی آی‌اواس (iOS)، آی‌پداواس (iPadOS)، تی‌وی‌اواس (tvOS) و هوم‌پاد (HomePod ) به نسخه ۱۶.۴، مک‌اواس (MacOS) به نسخه ۱۳.۳ و واچ‌اواس (WatchOS) به نسخه ۹.۴ ارتقا یافته‌اند.

هرچند جزئیاتی درمورد آسیب‌پذیری‌های اصلاح شده به سبب محافظت از کاربران اپل منتشر نشده است، اما بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت این شرکت، در به‌روزرسانی‌های جدید بیش از ۳۰ نقص امنیتی در دستگاه‌های آیفون و آی‌پد اصلاح شده‌اند. 

اپل همچنین ویژگی Crash Detection را برای مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو در نسخه آی‌اواس ۱۶.۴ بهبود بخشیده است که انتظار می‌رود دقیق‌تر از پیش بوده و هشدارهای نادرست را کاهش دهد.

در نسخه جدید آی‌اواس همچنین می‌توان تصاویر تکراری را علاوه بر پوشه‌های شخصی، در پوشه‌های به اشتراک گذاشته شده نیز حذف کنید. شرکت اپل همچنین در نسخه جدید واچ‌اواس قابلیت خاموش کردن زنگ ساعت را با پوشاندن صفحه ساعت به منظور جلوگیری از خاموش شدن تصادفی زنگ هشدار هنگام خواب رفع کرده است.

 

توضیحات بیشتر:

Apple security updates