معرفی دستیار امنیتی جدید مایکروسافت

۰۹ فروردین ۱۴۰۲

شرکت مایکروسافت به تازگی دستیار امنیتی خود به‌نام «Security Copilot» را که به کمک هوش مصنوعی فعالیت می‌کند معرفی کرده است. این دستیار برای پاسخ‌دهی و گرفتن تصمیمات سریع‌تر در حین حوادث و تهیه گزارش‌های امنیتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این ابزار امنیتی یک دستیار پشتیبانی شده توسط هوش مصنوعی است که به متخصصان کمک می‌کند تهدیدها را سریع‌تر پاسخ داده، سیگنال‌ها را با سرعت دستگاه پردازش کنند و در عرض چند دقیقه میزان خطرات را ارزیابی کنند.

دستیار امنیتی به سوالات مربوط به امنیت از طریق یک رابط چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) پاسخ داده و به‌طور مداوم از این تعاملات اطلاعات جدید کسب می‌کند تا در پاسخ‌گویی به مسائل پیش رو پیشرفت کند.

این دستیار هوشمند تیم‌های امنیتی را قادر می‌سازد تا موقعیت‌های امنیتی پیچیده‌تر را مدیریت کنند. البته هدف اصلی این ابزار افزایش قابلیت‌های تحلیل‌گران امنیتی با تسریع خلاصه‌سازی و تفسیر اطلاعات مربوط به تهدیدات است و آن‌ها را قادر می‌سازد تا هنگام تجزیه و تحلیل ترافیک وب، فعالیت‌های مخرب را سریع‌تر شناسایی کنند. Security Copilot همچنین به شناسایی تهدیدهایی که قبلا نادیده گرفته شده‌اند، کمک می‌کند.

در حالی‌که شرکت مایکروسافت این ابزار را به‌طور خصوصی و محدود در دسترس قرار داده است، هنوز اطلاعاتی از  زمان انتشار عمومی آن در دست نیست.

 

توضیحات بیشتر:

Microsoft brings GPT-4-powered Security Copilot to incident response