هشدار محققان امنیتی به گیمرها درباره نقص‌های امنیتی Intel و Nvidia

براساس خبرهای منتشر شده، شرکت‌های اینتل و انویدیا ضمن هشدار درباره نقص‌های مهمی در دو محصول محبوب خود که اغلب توسط گیمرها استفاده می‌شوند، به همه کاربران خود توصیه کرده‌اند که در اسرع وقت اصلاحیه‌های امنیتی مربوطه را نصب کنند. محصولات تحت تاثیر این دو شرکتNvidia Shield TV و Intel NUC mini-PC kit هستند.
گیمرها در کمین نقص‌های امنیتی

یافته‌های جدید محققان امنیتی نشان می‌دهد که Nvidia Shield TV شامل دو آسیب‌پذیری است که روی نسخه‌های ۸.۰.۱ دستگاه که روی اندروید Pie اجرا می‌شوند تاثیر می‌گذارد و هر دو آسیب‌پذیری نیز از اهمیت بالایی برخوردارند.

دستگاه Nvidia Shield TV یک استریم چندرسانه‌ای است که روی سیستم‌عامل اندروید اجرا می‌شود و برای انجام بازی و پخش زنده رسانه‌های تصویری به کار می‌رود. در همین رابطه شرکت انویدیا اصلاحیه‌ای برای این آسیب‌پذیری‌ها منتشر و اظهار کرده است که این به‌روزرسانی جدید، نقص‌های مربوط به افشا شدن اطلاعات، محروم‌سازی از سرویس و ترفیع امتیازی را رفع می‌کند. برای دریافت و نصب این به‌روزرسانی کاربران باید از مسیر Settings>About>System update آخرین به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنند.

هرچند شرکت انویدیا درباره شرایطی که مهاجم برای اجرای حمله نیاز دارد اطلاعاتی ارائه نکرده است، با این حال توصیه کرده است که کاربران Shield TV، نرم‌‌افزار خود را هرچه سریع‌تر به نسخه  ۸.۰.۱ ارتقا دهند.

در این میان، دو آسیب‌پذیری مهم در NUC mini-PC kit، محصول شرکت اینتل نیز به‌تازگی شناسایی شده است که می‌تواند به یک مهاجم اجازه دهد که مجموعه‌ای از حملات مخرب را علیه کاربران اجرا کند. هر دوی این آسیب‌پذیری‌ها از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با شناسه‌های CVE-2019-14569 و CVE-2019-14570 پیگیری می‌شوند.

 

 

توضیحات بیشتر در:

- Gamers Warned of High-Severity Intel, Nvidia Flaws