سوء‌استفاده شرکت توییتر از شماره تلفن کاربران برای تبلیغات هدفمند

براساس خبرهای منتشر شده، به‌تازگی شرکت توییتر به سهل‌انگاری و سوءاستفاده از شماره تلفن‌های کاربران در تبلیغات هدفمند اعتراف کرده و‌ آن را یک خطای فنی و غیرعمدی خوانده است. به‌طور معمول کاربران توییتر با ثبت شماره تلفن‌های خود، احراز هویت دو مرحله‌ای را در این شبکه اجتماعی فعال می‌کنند.
سوء‌استفاده توییتر از شماره تلفن کاربران

شرکت توییتر پس از افشای توییت‌های خصوصی، رمزعبور کاربران و اطلاعات شخصی صدها هزار کاربر این شبکه اجتماعی، ای‌ بار با یک مشکل امنیتی جدید مواجه شده است. این شرکت اعلام کرده که شماره تلفن و آدرس‌های ایمیلی که کاربران برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای حساب‌های توییتری خود ارائه کرده بودند را برای انتشار تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار داده است.

این شرکت با انتشار یک پست اظهار کرده است که یک خطا در سیستم کاربران و شرکای تبلیغاتی به‌طور غیرعمد بوده که موجب استفاده از اطلاعات کاربران در تبلیغات هدفمند شده است.

با این حال شرکت توییتر به کاربران اطمینان داد که هیچ اطلاعات شخصی با شرکای تبلیغاتی این شرکت به اشتراک گذاشته نشده است. شرکت توییتر همچنین اعلام کرده است که اطلاعی درباره تعداد کاربرانی که تحت تاثیر این خطای امنیتی قرار گرفته‌اند در دست ندارد.

سال گذشته نیز فیسبوک با مشکلی مشابه مواجه شده بود و از شماره تلفنی که کاربران برای احراز هویت دو مرحله‌ای ارائه کرده بودند سوءاستفاده می‌کرد. به همین خاطر نیز کمیسیون تجارت فدرال، شرکت فیسبوک را متهم به استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای اهداف تبلیغاتی کرد و این شرکت مجبور به پرداخت ۵ میلیارد دلار جریمه شد.

 

 

توضیحات بیشتر در:

- You Gave Your Phone Number to Twitter for Security and Twitter Used it for Ads