آموزش

رمزگشایی رایگان فایل‌های رمزگذاری شده با باج‌افزارهای خانواده Stupid

باج‌افزار Stupid، یکی از خانواده‌های باج‌افزاری متن‌باز محسوب می‌شود که پس از آلوده کردن دستگاه‌های قربانیان خود، مبالغ مختلفی را تحت عنوان باج دریافت می‌کند. در این آموزش به شیوه رایگان رمزگشایی فایل‌های رمزگذاری شده توسط باج‌افزار Stupid اشاره شده است.
رمزگشایی خانواده باج‌افزاری Stupid

به‌طور معمول باج‌افزار Stupid توسط افراد کم مهارت برای رمزگذاری فایل‌های قربانیان حملات باج‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجا که دارای کلیدهای رمزگذاری ثابت است، رمزگشایی فایل‌های قفل شده با آن بسیار آسان است.

مایکل گیلزپای، محقق امنیتی و متخصص رمزگشایی، با ایجاد یک ابزار رایگان با نام StupidDecryptor، امکان رمزگشایی فایل‌های رمزگذاری شده با باج‌افزارهای خانواده Stupid‌ را آسان‌تر از همیشه کرده است. گیلیزپای کلیدهای رمزگشایی انواع شناخته شده این خانواده باج‌افزاری را در این ابزار رمزگشا گردآوری کرده و هم‌اکنون ابزار او، امکان رمزگشایی فایل‌های رمزگذاری شده با پسوندهای زیر را داراست.

.666, .adam, .alosia, .android, .ANNABELLE, .anon, .bycicle,
.corrupted, .crypted, .CYRON, .deria, .devil, .Doxes, .encrypt,
.eTeRnItY, .FailedAccess, .fucked, .fucking, .fun, .H34rtBl33d,
.Harzhuangzi, .haters, .iGotYou, .jeepers, .jigsaw, .killedXXX,
.lock, .malki, .Malki, .MIKOYAN, .Nazi, .powned, .purge, .slvpawned,
.SnakeEye, .Tesla, .whycry, .WINDIE, .XmdXtazX, .xncrypt, _crypt0, _nullbyte

 

چگونه فایل‌های رمزگذاری شده با باج‌افزار Stupid را رمزگشایی کنیم؟

برای رمزگشایی فایل‌های قفل رمزگذاری شده توسط انواع باج‌افزارهای Stupid، ابتدا نرم‌افزار StupidDecryptor را از لینک زیر دانلود کنید.

 

پس از دانلود، به سادگی روی فایل اجرایی رمزگشا دو بار کلیک کنید تا پیغام خوش‌آمدگویی آن را روی صفحه شما نمایش داده شود. بعد از آن، روی کلید Select Directory کلیک کرده و درایو مورد نظرتان برای رمزگشایی را انتخاب کنید. برای مثال درایو :C را هنگامی که انتخاب می‌کنید، کلید Decrypt برای شما فعال می‌شود.

رمزگشایی انواع باج‌افزارهای Stupid

پس از کلیک روی کلید Decrypt، ابزار رمزگشا بلافاصله دست به کار شده و تمام فایل‌های رمزگشایی شده شما را به حالت قبل برمی‌گرداند.

 

 

توضیحات بیشتر در:

How to Decrypt the Stupid Ransomware Family with StupidDecrypter