توقیف ۱۵ وب‌سایت ارائه دهنده خدمات حملات DDoS توسط پلیس فدرال آمریکا

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده است که پلیس فدرال آمریکا، دامنه‌ ۱۵ وب‌سایت ارائه دهنده خدمات حملات منع سرویس «DDoS» را توقیف و سه نفر از افراد مرتبط با این وب‌سایت‌ها را دستگیر کرده است. این وب‌سایت‌ها با ایجاد بسترهای مجرمانه، امکان انجام حملات منع سرویس را برای افراد مختلف فراهم می‌کردند.

سرویس‌های ارائه خدمات DDoS که به آن‌ها Booter و Stresser نیز گفته می‌شود، به‌صورت کلی از شبکه دستگاه‌های آلوده کاربران به بات‌نت‌ها و بدافزارهای گوناگون تشکیل می‌شود که فرصت انجام حملات منع سرویس «DDoS» علیه وب‌سایت‌های مختلف را برای هر فرد آماتور، تنها با پرداخت پول به این سرویس‌ها فراهم می‌آورد. 

وزارت دادگستری ایالات متحده در آخرین اطلاعیه خود اعلام کرده است که ۱۵ سرویس بوتر توسط پلیس فدرال توقیف و سه نفر از افراد مرتبط به این وب‌سایت‌ها دستگیر شده‌اند. براساس اطلاعیه وزارت دادگستری آمریکا، سرویس‌های توقیف شده‌اند، به احتمال زیاد زمینه‌سازان اصلی حملات منع سرویس به مجموعه‌ای از قربانیان در ایالات متحده و خارج از کشور از جمله مؤسسات مالی، دانشگاه‌ها، ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی، سیستم‌های دولتی و بسیاری از پلتفرم‌های بازی بوده‌اند.

۱۵ دامنه بوتر توقیف شده توسط پلیس فدرال عبارتند از:

critical-boot.com
ragebooter.com
anonsecurityteam.com
downthem.org
quantumstress.net
booter.ninja
bullstresser.net
defcon.pro
str3ssed.me
defianceprotocol.com
layer7-stresser.xyz
netstress.org
request.rip
torsecurityteam.org
Vbooter.org

 

پلیس فدرال در همین رابطه هشدار داده است که در برخورد با افراد مرتبط با این سرویس‌ها محتاطانه‌تر از قبل عمل خواهد کرد. توقیف این دامنه‌ها می‌تواند هشداری برای تاجران DDoS و افرادی باشد که از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

در ماه آوریل سال جاری نیز پلیس هلند بزرگترین سرویس ارائه خدمات حملات منع سرویس دنیا را که با نام Webstresser شناخته می‌شد و برای اجرای بیش از ۴ میلیون حمله DDoS به مجرمان سایبری کمک کرده بود، همزمان با دستگیری مدیران آن، از دسترس خارج کرد.

 

 

توضیحات بیشتر در:

FBI Seizes 15 DDoS-For-Hire Websites, 3 Operators Charged