پایان فعالیت باج‌افزار GandCrab

با گذشت حدودی یک سال و نیم از ظهور باج‌افزار GandCrab، سازندگان این باج‌افزار به‌تازگی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که عملیات‌های خود را متوقف کرده و از توزیع کنندگان وابسته باج‌افزار GandCrab نیز خواسته‌اند که به فعالیت‌های خود پایند بخشند.
پایان فعالیت باج‌افزار GandCrab

همزمان با پایان فعالیت باج‌افزارهای بزرگی مانند TeslaCrypt، CryptoWall و  Spora در اولیل ژانویه سال ۲۰۱۸، باج‌افزار GrandCrab به یکی از معروف‌ترین سرویس‌های باج‌گیری در سایت‌های مجرمانه و شبکه‌های مخفی تبدیل شد. اما این موضوع در چند ماه اخیر سال جاری، روند رو به کاهش به خود گرفت تا جایی که به‌تازگی سازندگان این باج‌افزار اعلام کرده‌اند که می‌خواهند فعالیت‌های خود را پایان بخشند.

براساس گفته‌های محققان امنیتی، سازندگان باج‌افزار GandCrab با انتشار اطلاعیه‌ای در کنار اعلام تصمیم‌شان برای پایان فعالیت این باج‌افزار، از توزیع‌کنندگان وابسته GrandCrab نیز خواسته شده که طی ۲۰ روز آینده، فعالیت‌های خود را متوقف کنند. 

اطلاعیه سازندگان باج‌افزار GrandCrab

در تصویر منتشر شده از این اطلاعیه، همچنین می‌توان دید که سازندگان GandCrab ادعا کرده‌اند که با گسترش این باج‌افزار، توزیع کنندگان آن به بیش از ۲ میلیارد دلار درآمد دست یافته‌اند که میانگین هفتگی آن ۲.۵ میلیون دلار بوده است. علاوه براین، به‌صورت مستقل هر یک از عوامل اصلی پشت‌پرده ساخت این باج‌افزار ۱۵۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

 

 

توضیحات بیشتر در:

GandCrab Ransomware Shutting Down After Claiming to Earn $2.5 Billion