انتشار ابزار رایگان رمزگشایی برای باج‌افزارهای Maze ،Egregor و Sekhmet

۲۲ بهمن ۱۴۰۰

شرکت امنیتی امسی‌سافت به‌تازگی ابزاری برای رمزگشایی فایل‌های آلوده به باج‌افزارهای Maze ،Egregor و SekhmetSekhmet منتشر کرده است که قربانیان این باج‌افزارها می‌توانند از این ابزار رایگان برای بازیابی فایل‌های خود استفاده کنند.

براساس گزارش‌های منتشر، این ابزار توسط امسی‌سافت، پس انتشار کلیدهای رمزگشایی برای این باج‌افزارها ایجاد شده است. همچنین در روزهای گذشته، شخصی با نام کاربری "Topleak" در انجمن وب‌سایت بلیپینگ کامپیوتر خود را توسعه‌دهنده این سه باج‌افزار معرفی کرده و از پایان فعالیت‌های اعضای تیم باج‌افزاری خود اطلاع داده است.

این شخص همزمان با این توضیحات، اقدام به انتشار کلیدهای رمزگشایی سه باج‌افزار Maze ،Egregor و Sekhmet کرده است که همین مساله، به محققان امنیتی امسی‌سافت کمک کرده است تا ابزاری دقیق برای بازیابی فایل‌های آلوده به این باج‌افزارها ایجاد کنند.

براساس اطلاعات موجود، باج‌افزار Maze فعالیت خود را از نوامبر ۲۰۱۹ آغاز کرده بود و در یک بازه زمانی به‌عنوان یکی از فعال‌ترین گروه‌های باج‌افزاری شناخته می‌شد. این باج‌افزار در اخاذی از قربانیان پیشگام بود و علاوه بر رمزگذاری فایل‌های قربانیان، آن‌ها را تهدید به انتشار فایل‌های رمزگذاری شده می‌کرد.

چنانچه شما نیز یکی از قربانیان این باج‌افزار بوده‌اید، می‌توانید ابزار رایگان شرکت امسی‌سافت را از طریق لینک زیر دریافت کنید.
 

 

 

توضیحات بیشتر:

Decryptor Keys Published for Maze, Egregor, Sekhmet Ransomwares