دستگیری عاملان حملات تعویض سیم‌کارت در اسپانیا

۲۵ بهمن ۱۴۰۰
دستگیری عاملان حملات تعویض سیم‌کارت

مقامات پلیس اسپانیا به‌تازگی اعلام کرده‌اند که در هفته‌های گذشته یکی از گروه‌های هک دخیل در حملات تعویض سیم‌کارت (SIM swapping attacks) که از این روش برای کلاهبرداری‌های مالی استفاده می‌کردند را شناسایی و دستگیر کرده‌اند.

براساس اطلاعات موجود، این گروه در این حملات خود را به عنوان نمایندگان قابل اعتماد بانک‌ها و دیگر سازمان‌های مالی معرفی کرده و از روش‌های معمول مهندسی اجتماعی برای به‌دست آوردن اطلاعات شخصی و داده‌های بانکی قربانیان استفاده کرده و در نهایت از طریق حمله تعویض سیم کارت، اقدام به سرقت پول از حساب‌ افراد می‌کردند.

حمله تعویض سیم‌کارت، یکی از روش‌های مورد استفاده توسط مجرمان سایبری است که در آن مهاجمان با هدف دادن صاحبان سیم‌کارت‌های مخابراتی، به اطلاعات بانکی، حساب‌های آنلاین و دیگر اطلاعات مهم افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

به‌صورت معمول، در این حملات، مهاجمان هویت قربانی را جعل کرده و از اپراتور‌های مخابراتی موبایل درخواست انتقال شماره تلفن قربانی به شماره تلفن‌های تحت کنترل خودشان را می‌دهند. همچنین از دیگر روش‌های حملات تعویض سیم‌کارت، همکاری آگاهانه کارمندان اپراتورهای شبکه‌های مخابراتی با مجرمان سایبری یا دسترسی هکرها به سیستم‌های مخابراتی برای انتقال تماس‌ها و پیامک‌ها به دیگر شماره تلفن‌ها است.

 

توضیحات بیشتر:

Spanish Police Arrest SIM Swappers Who Stole Money from Victims Bank Accounts