شکایت شرکت واتس‌اپ از دولت هند به دلیل تصویب دستورالعمل جدید دسترسی به پیام‌ها

۰۶ خرداد ۱۴۰۰
شکایت واتس‌اپ از دولت هند

شرکت واتساپ به‌تازگی علیه دستورالعمل جدید دولت هند که این پیام‌رسان را ملزم به دسترسی به پیام‌های رمزنگاری شده کاربران می‌کند، دادخواستی را تنظیم و به دادگاه عالی دهلی تسلیم کرده است.

براساس دستورالعمل جدید دولت هند، شرکت‌های سازنده برنامه‌های پیام‌رسان، موظفند تا اولین منتشر کننده پیام‌هایی را که در این پلتفرم‌ها دست به دست می‌شوند را پیدا کرده و به مراجع قانونی معرفی کنند. اما شرکت واتساپ در واکنش به این دستورالعمل اظهار کرده‌ که این اقدام منجر به نقض رمزگذاری سرتاسری در این پیام‌رسان می‌شود.

رمزگذاری سرتاسری پیام‌ها در پیام‌رسان واتساپ، از دسترسی پیام‌های رد و بدل شده در این پلتفرم توسط شرکت‌های مخابراتی، ارائه دهندگان اینترنت و حتی خود واتساپ جلوگیری می‌کند.

از طرف دیگر، دولت هند از شرکت واتساپ خواسته است تا پیام‌هایی که از طریق این پلتفرم ارسال می‌شوند را به گونه‌ای برچسب‌گذاری کند تا بدون نیاز به دستکاری رمزگذاری پیام‌ها، قابل ردیابی باشند. اما این درخواست نیز توسط واتساپ و متخصصان امنیتی این شرکت رد شده است.

پیش‌تر نیز شرکت واتس‌اپ به دلیل اجرای به‌روزرسانی در سیاست حریم خصوصی خود، مورد اعتراض مستقیم دولت هند قرار گرفته بود. کشور هند با بیش از ۵۳۰ میلیون کاربر فعال در واتساپ، بیشترین سهم کاربر در این پیام‌رسان را به خود اختصاص داده است.

 

توضیحات بیشتر:

WhatsApp Sues Indian Government Over New Internet Regulations