هدف‌گیری آژانس‌های دولتی ۲۴ کشور توسط هکرهای گروه نوبلیوم

۰۸ خرداد ۱۴۰۰
حملات جدید گروه نوبلیوم به آژانس‌های دولتی

شرکت مایکروسافت در گزارش جدید خود اعلام کرده است که هکرهای گروه نوبلیوم «NOBELIUM» از طریق راه‌اندازی یک کمپین فیشینگ گسترده، در حال مورد هدف قراردادن آژانس‌های دولتی، اندیشکده‌ها، شرکت‌های مشاوره،‌ و سازمان‌های غیردولتی در سراسر دنیا هستند.

گروه نوبلیوم در ماه دسامبر سال گذشته، از طریق حمله به زنجیره تامین شرکت مدیریت شبکه سولارویندز، دست کم ۹ نهاد دولتی و ۱۰۰ شرکت آمریکایی را که از جمله مشتریان شرکت سولارویندز بوده‌اند، مورد هدف حملات خود قرار داده بود.

مایکروسافت گفته است که در هفته جاری حملات این گروه به آژانس‌های دولتی و سازمان‌های غیردولتی را شاهد بوده که این موج حمله، حدود سه‌هزار حساب ایمیل را در بیش ۱۵۰ سازمان مختلف مورد حمله قرار داده است. هرچند کشور ایالات متحده اصلی‌ترین هدف این حملات بوده، اما تاکنون ۲۴ کشور دیگر که مورد حمله این گروه قرار گرفته‌اند نیز شناسایی شده است.

یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های آمریکایی که از این حمله آسیب دیده، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا معروف به یواس‌اید بوده است.

مقامات آمریکایی در همین زمینه به رسانه‌ها گفته‌اند که شورای امنیت ملی کاخ سفید و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا، وابسته به وزارت امنیت داخلی، پیگیر این حملات هستند.

 

توضیحات بیشتر:

Microsoft: Russian SVR hackers target govt agencies from 24 countries