گزارش ایران درباره حمله سایبری ناموفق در تنگه هرمز

در روزهای اخیر مقامات ایران طی یک گزارش کوتاه اعلام کردند که هکرها طی یک حمله ناموفق سایبری به بندرگاه بندرعباس، به تعدادی از کامپیوترها آسیب وارد کرده‌اند که برخی از منابع این حمله سایبری را با حادثه غرق شدن ناوچه کنارک نیز مرتبط اعلام کرده‌اند. با این حال تا این لحظه از جزئیات مربوط به این حمله سایبری اطلاعاتی در دسترس نیست.
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
حمله سایبری ناموفق در تنگه هرمز

مقام‌های ایرانی در روز یکشنبه اعلام کردند که هکرها طی یک حمله ناموفق سایبری به بندرگاه بندرعباس، بزرگترین بندر ایران در تنگه هرمز، به تعدادی از کامپیوترها آسیب وارد کرده‌اند. البته جزئیات مربوط به این حمله سایبری همچنان نامشخص است.

هفته گذشته، هنگامی که این حمله اتفاق افتاد، مقامات محلی سازمان بنادر و دریانوردی (PMO) منطقه هرمزگان رخ دادن هر گونه اشتباه یا حادثه را تکذیب کردند. همچنین مقامات با وجود شکایت از تعطیلی فعالیت بندر در روز جمعه، شایعات مربوط به حمله سایبری را تکذیب کردند. اما در نهایت مقامات دولت به دلیل فشار رسانه‌ها به دنبال یک حادثه غیرمرتبط که در تنگه هرمز رخ داده بود، در روز یکشنبه این حمله را تایید کردند.

در این حادثه یک کشتی پشتیبانی نیروی دریایی ایران به نام کنارک هنگام تمرین نظامی توسط نیرو‌های خودی مورد اصابت موشک خودی قرار گرفت. این حادثه منجر به مرگ ۱۹ دریانورد و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر شد. پس از این اتفاق برخی از منابع با اشاره به ارتباط یک حمله سایبری با این حادثه، گزارش‌های را منتشر کردند.

محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران در همین رابطه اظهار کرده است که این حمله از خارج از کشور انجام شده، اما او جزئیات دیگری را ارائه نکرده است. همچین معاون وزیر امور خارجه تصریح نکرده است كه آیا این حادثه توسط یک دولت خارجی یا یک گروه سایبری با انگیزه مالی و سیاسی انجام شده است یا انگیزه‌های دیگری در میان است.

 

 

توضیحات بیشتر:

Iran reports failed cyber-attack on Strait of Hormuz port