بازیابی حساب‌های کاربری هک شده اینستاگرام آسان‌تر می‌شود

اینستاگرام درحال آزمایش روش‌های جدید برای تسهیل بازیابی حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی خود است تا حساب‌های هک شده راحت‌تر از گذشته، توسط صاحبان اصلی خود بازپس‌گرفته شوند. هک شدن حساب‌های اینستاگرامی و پیچیده بودن فرآیند بازپس‌گیری آن، از جمله مشکلاتی است کاربران بسیاری را درگیر خود کرده است.
۲۷ خرداد ۱۳۹۸

هک شدن حساب‌های کاربری در اینستاگرام با روش‌های مختلف، موضوعی است که تقریبا می‌توان گفت کاربران بسیاری را طی سالیان اخیر درگیر خود کرده و بازپس‌گیری حساب‌های هک شده از دست هکرها، تقریبا یک چالش پیچیده برای عموم محسوب می‌شود.

به همین دلیل، اینستاگرام درحال آزمایش روش‌های جدید برای تسهیل فرآیند بازیابی حساب‌های کاربری در شبکه اجتماعی خود است که کمک می‌کند حساب‌های هک شده، توسط صاحبان اصلی خود راحت‌تر از گذشته باز‌پس‌گرفته شوند.

براساس گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت مادربرد، اینستاگرام در این روش جدید قصد دارد برای بازیابی حساب‌های هک شده، از نشانی ایمیل و شماره تلفن کاربر در هنگام ایجاد حساب کاربری استفاده کند.

بازیابی حساب‌های هک شده در اینستاگرام

برهمین اساس، چنانچه هکرها پس از سرقت یک حساب کاربری اقدام به تغییر نشانی ایمیل و حتی شماره تلفن کنند، امکان بازیابی حساب با استفاده از ایمیل و شماره تلفن اولیه برای مالک اصلی، فراهم خواهد بود.

علاوه براین، اینستاگرام تمهیداتی را در نظر گرفته است که در صورت هک شدن ایمیل اولیه (ایمیلی که با آن حساب کاربری ایجاد شده) و حتی دسترسی هکرها به شماره تلفن قربانی (شنود پیامکی)، کدهای احراز هویت برای بازیابی حساب در دستگاه‌های جدید (دستگاه‌های هکرها) عمل نکند.

لازم به ذکر است پس از عمومی شدن این قابلیت برای تمام کاربران، بازپس‌گیری حساب‌های کاربری هک شده اینستاگرام برای همه به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. همچنین توصیه ما رعایت نکات امنیتی پایه و عدم همکاری با کلاهبرداران سایبری تحت عنوان «مسئول تامین امنیت پیج» است که مبالغ مختلفی را صرفا برای انجام تنظیمات حساب‌ها از کاربران دریافت می‌کنند.

 

 

مطالب مرتبط:

چگونه حساب‌های کاربری اینستاگرام هک می‌شوند
ایمن‌سازی حساب کاربری در اینستاگرام
فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای اینستاگرام از طریق پیامک
فعال‌سازی ورود دو مرحله‌ای اینستاگرام از طریق برنامه احراز هویت Google Authenticator

 

 

توضیحات بیشتر در:

After Wave of Complaints, Instagram Tests New Methods to Recover Hacked Accounts