نفوذ هکر‌ها به سایت پرسش و پاسخ استک اورفلو و افشای اطلاعات برخی کاربران

براساس خبرهای منتشر شده، استک اورفلو که یکی از بزرگترین وب‌‌‌‌سایت‌های پرسش و پاسخ مخصوص برنامه‌نویسان است، مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته است. هکرها توانسته‌اند با بهره‌برداری از یک حفره امنیتی در بخش توسعه این سایت، به نسخه‌ای از این وب‌سایت دست پیدا کنند. همچنین داده‌های برخی از کاربران، طی حملات هکرها دچار نقض اطلاعاتی شده است.
نفوذ هکرها به استک‌ اورفلو

وب‌سایت استک اورفلو که در سال ۲۰۰۸ توسط جف اتوود و جول اسپول‌اسکای تاسیس شده است، با ۱۰ میلیون کاربر ثبت شده و بیش از ۵۰ میلیون بازدیدکننده منحصربه‌فرد در ماه، به‌تازگی مورد حمله هکرها قرار گرفته و مهاجمان توانسته‌اند با بهره‌برداری از یک حفره امنیتی، به بخشی از اطلاعات مربوط به توسعه این وب‌سایت دسترسی پیدا کنند. استک اورفلو در میان برنامه‌نویسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان این حوزه بسیار محبوب است.

در یک نسخه قدیمی‌تر از اطلاعیه‌ای که توسط ماری فرگوسن، معاون مهندسی در استک اورفلو منتشر شده بود، این شرکت نقض اطلاعات پیش آمده برای این وب‌سایت را تایید کرده بود، اما گفته بود که هیچ مدرکی مبنی بر دسترسی هکر‌ها به حساب‌ها یا اطلاعات کاربران مشاهده نشده است.

با این حال، اطلاعیه اخیر وب‌سایت استک اورفلو نشان می‌دهد هکرها قادر بوده‌اند که به بخشی از داده‌های کاربران، از جمله نشانی IP، اسامی کاربران و ایمیل‌ها، دسترسی پیدا کنند.

در همین رابطه، ماری فرگوسن گفته است که اکنون می‌توانیم تایید کنیم که تحقیقات ما نشان می‌دهد که حملات هکرها و نقض اطلاعاتی پیش آمده، روی بیش از ۲۵۰ کاربر استک اورفلو تاثیر گذاشته است که به کاربران تحت تاثیر این موضوع، به‌صورت جداگانه اطلاع داده شده است.

اواخر سال گذشته، یکی دیگر از وب‌سایت‌های معروف پرسش و پاسخ با نام کورا با یک نقض اطلاعاتی بزرگ مواجه شد که طی آن هکر‌ها به اطلاعات مهم و حساس بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر از جمله نام‌های کاربری، آدرس ایمیل‌ها، رمزعبور‌های عبور هش شده و پیغام‌های شخصی دسترسی پیدا کرده بودند.

 

 

مطالب مرتبط:

سرقت اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر وب‌سایت کورا توسط هکرها

 

 

توضیحات بیشتر در:

Hackers Breach Stack Overflow Q&A Site, Some Users' Data Exposed