تلاش مایکروسافت برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر از طریق برنامه‌های موجود در بسته آفیس

براساس خبرهای منتشر شده، شرکت مایکروسافت آفیس همزمان با انتشار آخرین نسخه بسته نرم‌افزاری آفیس، شرایط حریم خصوصی خود را تغییر داده و در تلاش است که کاربران خود را مجاب به ارسال اطلاعات بیشتر برای تجزیه و تحلیل کند. گفته می‌شود پنجره «اطلاعات شما، کنترل شده توسط شما» هر بار با اجرای هر یک از برنامه‌های زیر مجموعه آفیس به کاربران این نرم‌افزار نمایش داده می‌شود.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
جمع‌آوری اطلاعات از طریق آفیس

براساس خبرهای منتشر شده، هنگامی‌که آخرین نسخه برنامه‌هایی مانند ورد، اکسل و پاورپوینت را باز می‌کنید، مایکروسافت آفیس یک پنجره با عنوان «اطلاعات شما، کنترل شده توسط شما» (به انگلیسی Your data, controlled by you) نمایش می‌دهد که این پنجره براساس قوانین جدید حریم خصوصی مایکروسافت بوده و از شما درباره اجازه فرستادن اطلاعات کاربری بیشتر برای دورسنجی سوال می‌کند.

براساس اطلاعات موجود، به نظر می‌رسد که شرکت مایکروسافت اخیرا شرایط حریم خصوصی خود را نسخه مایکروسافت آفیس ۱۹۰۴ (Build 11601.20144) در ۲۹ آوریل ۲۰۱۹ تغییر داده و بر همین اساس این شرکت ترجیح می‌دهد تا «داده خطایابی و داده‌های کاربردی اضافی» حتما توسط کاربر برای آن‌ها فرستاده شود.

تغییرات حریم خصوصی در مایکروسافت آفیس

به‌طور کلی، این داده‌ها حاوی اطلاعات گوناگونی بوده و تایید این درخواست باعث می‌شود که اطلاعاتی مانند لیست تمام نرم‌افزارهای مورد استفاده کاربر در دستگاه‌ و دیگر جزئیات دستگاه‌ برای شرکت مایکروسافت جهت تجزیه و تحلیل ارسال شود.

البته کاربران می‌توانند این مساله را از طریق مسیر File -> Account -> Privacy Account برای داشتن حریم خصوصی بیشتر و حفاظت از اطلاعات دستگاه‌های خود تنظیم و غیرفعال کرد؛ با این حال گفته می‌شود در حال حاضر به‌خاطر یک مشکل فنی در نسخه منتشر شده اخیر، با هر بار رد این درخواست در پنجره نمایش داده شده، این پنجره هر بار با راه‌اندازی مجدد هر یک از برنامه‌های آفیس به کاربر نمایش داده می‌شود. در همین رابطه شرکت مایکروسافت گفته است که در تلاش است مشکل این موضوع را شناسایی و رفع کند.

 

 

توضیحات بیشتر در:

Microsoft Office Asking Users to Send More Usage Data