نظرسنجی و بررسی

نظرات کاربران درباره همکاری مجدد با کسب‌و‌کار‌های هک شده

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که حدود ۲۱ درصد از کاربران اینترنت، کسب‌وکارهای آنلاین را پس از هک شدن، برای همیشه ترک می‌کنند. طی سالیان اخیر، کاربران اینترنت فارغ از تمام تهدیدات متداول، به دلیل نشت اطلاعات و هک شدن کسب‌وکارهای آنلاین، در معرض خطرات مختلف قرار گرفته‌اند.
نظرسنجی درباره کسب‌وکارهای هک شده

در حال حاضر، یکی از چالش‌های اصلی کسب‌وکارهای آنلاین، تامین امنیت خدمات و محافظت از اطلاعات کاربران است. موضوعی که در صورت جدی گرفته نشدن، می‌تواند منجر به جریمه‌های مختلف برای آن‌ها شود. همچنین از دست دادن اعتماد کاربران، مساله‌ای است که به موازات وجود دارد.

در همین رابطه، بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که حدود یک پنجم کاربران آمریکایی، پس نشت اطلاعات یا هک شدن یک کسب‌وکار اینترنتی، تمایل دارند آن را به‌صورت دائمی ترک کنند.

براساس نظرسنجی انجام شده توسط شرکت «PCI Pal» در بین دو هزار کاربر آمریکایی، ۴۴ درصد از پاسخ‌‌دهندگان اظهار کرده‌اند که عواقب منفی نقض امنیتی و هک کسب‌وکارهای اینترنتی را تا به حال تجربه کرده‌اند. براساس این نظرسنجی،۸۳ درصد از کاربران، استفاده خود از یک کسب‌وکار آنلاین را به مدت چندین ماه پس از یک حادثه امنیتی قطع کرده‌اند و ۲۱ درصد تمایل به ترک دائمی استفاده از کسب‌وکارهای هک شده دارند.

همچنین ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی اظهار کرده‌اند که حتی احساس هک شدن هم برای یک نشان تجاری کافی است تا اعتبار خود را از دست بدهد. بر همین اساس، در چنین شرایطی استفاده خود از کسب‌وکارهای در معرض خطر را محدودتر خواهند کرد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان از اینکه باید امنیت اینترنتی یک کسب‌وکار آنلاین را بررسی کنند مطع هستند و ۲۸ درصد اظهار کرده‌اند که مستقیما از کسب‌و‌کار مربوطه درباره امنیت‌شان سوال کرده یا درباره حفاظت از اطلاعات مصرف کننده تحقیق می‌کنند.

علاوه براین، ۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان این نظرسنجی براین باورند که اگر کسب‌و‌کار‌ها آنلاین پس از اینکه یک‌بار قربانی حملات هکرها شدند، در صورت پذیرش مسئولیت و سرمایه‌گذاری در بخش توسعه امنیت، می‌توان اعتماد مجدد کاربران خود را بدست آورند.

به اعتقاد محققان، با اینکه مشکلات مربوط به نقص‌های امنیتی چیز تازه‌ای نیست، اما نگرش کاربران نسبت به مسائل امنیتی تغییر کرده است. توجه روز افزون کاربران کسب‌وکارهای اینترنتی به مسائل امنیتی سرویس‌ها و پیگیری اخبار و اطلاعات، نشان دهنده این است که این موضوع برای کاربران جدی‌تر از همیشه شده است.

 

 

توضیحات بیشتر در:

- One out of 5 would ditch a Business after a Data Breach