قابلیت جدید اطلاع رسانی درباره نقض‌ها اطلاعاتی در نسخه ۱۴ سیستم عامل iOS

۲۷ شهریور ۱۳۹۹

شرکت اپل قابلیت جدیدی را به سیستم عامل آی‌اواس (iOS) در نسخه ۱۴ اضافه کرده است که هنگام در معرض خطر قرار گرفتن رمزهای عبور ذخیره شده کاربران در دستگاه، به آن‌ها هشدار داده می‌هد. اطلاع‌رسانی درباره نقض‌های اطلاعاتی، تا حدودی می‌تواند دامنه خطرات آتی را کاهش دهد.

به‌صورت پیش‌فرض، سیستم‌عامل آی‌اواس دارای یک نرم‌افزار داخلی جهت مدیریت‌ گذرواژه‌ها است که به کاربران اجازه ذخیره داده‌های ورود به حساب را داده و به طور خودکار آن‌ها را در فرم‌های ورود به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها وارد می‌کند. این گذرواژه‌ها در بخش Settings > Passwords قابل مشاهده هستند.

در نسخه‌های قبل آی‌اواس، مدیر رمز عبور یا همان کی‌چین، تنها هنگام استفاده از رمزهای عبور آسان یا قابل حدس زدن، به کاربران هشدار می‌داد و از آن‌ها می‌خواست که گذرواژه‌های خود را تغییر دهند. با این حال، اکنون شرکت اپل پس از منتشر کردن آی‌اواس نسخه ۱۴، بررسی خواهد کرد که آیا رمزهای عبور شما در فهرست داده‌های در معرض خطر قرار گرفته است، یا خیر.

این فرآیند به این شکل خواهد بود که اگر یک حساب به عنوان حساب  دچار نقض امنیتی شناسایی شود یا در آن از یک رمز عبور آسان استفاده شده باشد، یک گزینه «Security Recommendations» برای کاربر نمایش داده خواهد شد.

اگر گزینه «Security Recommendations» را انتخاب کنید، به صفحه‌ای منتقل خواهید شد که در آن فهرستی از همه رمزهای عبور ناامن دیگر شما نمایش داده خواهد شد که با انتخاب هر کدام، خواهید فهمید که آیا این یک رمز عبور آسان است یا در معرض خطر قرار گرفته و در نقض‌های اطلاعاتی شناسایی شده است.

 

 

توضیحات بیشتر:

Hands on with iOS 14's new data breach notification feature