خطرات سرورهای نسخه ۱.۶ بازی کانتر استریک و بات‌نت Belonard

براساس گزارش‌های منتشر شده، ۳۹ درصد از سرور‌های نسخه ۱.۶ بازی کانتر استریک، به سبب آسیب‌پذیری‌های موجود در نسخه کاربر این بازی، مورد سوءاستفاده هکرها قرار گرفته است. هکرها از آسیب‌پذیری‌های این بازی، برای ایجاد شبکه بات‌نت Belonard استفاده کرده‌اند.
آسیب‌پذیری بازی کانتر استریک ۱.۶

با اینکه حدود ۲۰ سال از انتشار بازی کانتر استریک ۱.۶ می‌گذرد، اما هنوز این بازی تحت شبکه، یکی از محبوب‌ترین‌ گزینه‌ها در میان گیمرها شناخته می‌شود. با توجه به این مساله، ارائه دهندگان میزبانی وب‌سرورها، سرویس‌هایی را به‌صورت ماهانه در اختیار طرفداران این بازی قرار می‌دهند که در این میان، براساس خبرهای منتشر شده، هکرها به دلیل محبوبیت این بازی، به سراغ کاربران آن رفته‌اند.

تحقیقات اخیر پژوهشگران امنیتی نشان می‌دهد که مهاجمان توانسته‌اند از سرور‌های نسخه ۱.۶ بازی کانتر استریک، به دلیل وجود آسیب‌پذیری‌هایی موجود در نسخه کاربر این بازی، برای آلوده کردن کاربران این بازی و ایجاد شبکه بات‌نت Belonard استفاده کنند.

موضوع قابل توجهی که شرکت دکتر وب به آن اشاره کرده است، نشان می‌دهد که رشد بهره‌برداری‌ها از آسیب‌پذیری‌های این بازی، با شدت بالایی رو به افزایش بوده و در حال حاضر، مجرمان سایبری با بهره‌برداری از ۳۹ درصد از سرورهای این بازی در سراسر جهان، یک بات‌نت‌ عظیم ایجاد کرده‌اند.

فرآیند آلوده‌سازی کاربران بازی کانتر استریک در تصویر زیر به نمایش در آمده است.

فرآیند آلوده‌سازی بازیکنان بازی کانتر استریک ۱.۶ به بات‌نت Belonard

از آنجایی که نسخه ۱.۶ این بازی، بسیار قدیمی است، احتمال می‌رود که نسخه اصلاحیه امنیتی برای این بازی با تاخیر منتشر شود.

 

 

توضیحات بیشتر در:

Study of the Belonard Trojan, exploiting zero-day vulnerabilities in Counter-Strike 1.6