انتشار رایگان تروجان دسترسی از راه دور Borat در انجمن‌های مربوط به هکرها

۱۵ فروردین ۱۴۰۱

محققان امنیتی به‌تازگی یک تروجان دسترسی از راه دور با نام Borat شناسایی کرده‌اند که قابلیت‌های استفاده آسان برای اجرای حملات محروم‌سازی از سرویس (DDoS)، باج‌افزاری و دور زدن UAC را ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، Borat به عنوان یک تروجان دسترسی از راه دور است که به مهاجمان اجازه می‌دهد کنترل کامل موس و کیبورد قربانی را به‌دست گرفته، به فایل‌ها دسترسی پیدا کرده و تمامی نشانه‌های حضور خود در دستگاه را پنهان کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا این یک بدافزار فروشی است یا به‌صورت رایگان در انجمن‌های مربوط به هکرها ارائه می‌شود، اما تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که بسته این بدافزار شامل ماژول‌های بدافزاری متنوع و یک گواهی دیجیتال سرور است.

از قابلیت‌های این تروجان می‌توان به ثبت سوابق استفاده از کیبورد، اجرای حمله باج‌افزاری و محروم‌سازی از سرویس، ضبط صدا و تصویر وب‌کم، جمع‌آوری اطلاعات دستگاه، سرقت داده‌ها، سرقت توکن‌های دیسکورد و... اشاره کرد.

قابلیت‌هایی که به آن‌ها اشاره شده است، Borat را اساسا به یک تروجان دسترسی از راه دور، جاسوس‌افزار و باج‌افزار تبدیل می‌کند که یک تهدید قوی برای دستگاه‌ها به‌شمار رفته و می‌تواند مجموعه‌ای گسترده از فعالیت‌های مخرب را روی آن‌ها اجرا کند.

 

توضیحات بیشتر:

New Borat remote access malware is no laughing matter