اقدامات شرکت متا برای مقابله با کمپین‌های سوءاستفاده از ChatGPT

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

شرکت متا اعلام کرده است که اقداماتی را برای حذف و جلوگیری از به اشتراک‌گذاری بیش از هزار لینک (URL) مخرب در سرویس‌هایش انجام داده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این کمپین مخرب از چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) به‌عنوان ابزاری برای فریب کاربران استفاده می‌کند.

این اقدامات در حالی انجام شده‌اند که افزونه‌های جعلی چت جی‌پی‌تی برای مرورگرها به‌طور فزآینده‌ای برای سرقت اعتبار حساب کاربری فیسبوک کاربران با هدف اجرای تبلیغات مخرب در حال گسترش هستند.

در همین رابطه، شرکت متا اظهار کرده است که مهاجمان، افزونه‌های مرورگر مخربی را ایجاد می‌کنند که در فروشگاه‌های رسمی موجود است و ادعا می‌کنند ابزارهای مبتنی بر چت جی‌پی‌تی را ارائه می‌دهند. آن‌ها سپس این افزونه‌های مخرب را در شبکه‌های اجتماعی و از طریق نتایج جستجویی گوگل تبلیغ می‌کنند تا مردم را برای دانلود این افزونه‌های جعلی فریب دهند.

زنجیره‌های حمله اصولاً برای هدف قرار دادن حساب‌های شخصی کاربرانی که صفحات تجاری و حساب‌های تبلیغاتی در فیسبوک را مدیریت می‌کنند یا به آنها متصل هستند، مهندسی و طراحی شده‌اند.

برای مقابله با چنین تهدیداتی، شرکت متا اظهار کرده است که در حال راه‌اندازی یک ابزار پشتیبانی جدید است که کاربران را برای شناسایی و حذف بدافزار راهنمایی می‌کند و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در مواجهه با این گونه تهدیدات، هوشمندانه‌تر عمل کنند.

 

توضیحات بیشتر:

Meta Takes Down Malware Campaign That Used ChatGPT as a Lure to Steal Accounts