پشتیبانی واتساپ از رمزگذاری نسخه‌های پشتیبان گفت‌وگوها در فضای ابری

۲۰ شهریور ۱۴۰۰

شرکت واتساپ به تازگی اعلام کرده است که از این پس از رمزگذاری سرتاسری نسخه پشتیبان گفت‌وگوهای کاربران (بکاپ) در سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس پشتیبانی خواهد کرد و به این ترتیب، راه برای ذخیره‌سازی امن گفت‌وگوهای متنی در فضاهای ابری مانند گوگل درایو و آی‌کلاد، هموارتر خواهد شد.

این قابلیت که تا هفته‌های آینده برای تمامی دو میلیارد کاربر این برنامه در دسترس قرار خواهد گرفت، انتظار می‌رود که تنها روی دستگاه‌های اصلی متصل به حساب کاربران (تلفن‌های همراه) قابل استفاده باشد.

نسخه‌های پشتیبان مکالمات با یک گذرواژه که توسط کاربر انتخاب می‌شود، ایمن‌سازی می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند به جای گذرواژه از یک کلید رمزگذاری ۶۴ حرفی استفاده کنند؛ اما در این حالت کلید رمزگذاری باید به صورت دستی در یک جای امن و مطمئن ذخیره شود.

نسخه پشتیبان گفت‌وگوهای رمزگذاری نشده که در فضاهای ابری ذخیره می‌شوند، یک خلأ امنیتی به شمار می‌روند که مجریان قانون از آن‌‌ها برای جمع‌آوری شواهد در تحقیقات خود استفاده می‌کنند. همچنین دسترسی هکرها به حساب‌های ابری کاربران، از جمله تهدیدات نسخه‌های پشتیبان گفت‌وگوهای رمزگذاری نشده به‌شمار می‌رود.

 

توضیحات بیشتر:

WhatsApp to Finally Let Users Encrypt Their Chat Backups in the Cloud