هدف‌گیری رای‌دهندگان انتخابات آمریکا از طریق بیش از ۱۰ میلیون تماس تلفنی جعلی

۱۴ آبان ۱۳۹۹
انتخابات آمریکا و تماس‌های تلفنی جعلی

استفاده از ربات‌های از پیش برنامه‌ریزی شده (Robocalls) برای برقراری تماس‌های تلفنی جعلی، یکی از تکنیک‌های مرتبط با حملات هدفمند در جنگ‌های سایبری علیه دولت‌ها است که به‌منظور انتشار اطلاعات غلط محسوب می‌شود.

در همین رابطه بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شهروندان ایالات متحده از طریق تماس‌های تلفنی جعلی، با استفاده از ربات‌های از پیش برنامه‌ریزی شده (Robocalls)، مورد هدف حملات هدفمند قرار گرفته‌اند. در این تماس‌های جعلی، به شهروندان گفته شده است که در خانه بمانند یا به دلیل صف‌های طولانی رای‌گیری، با یک روز تاخیر، یعنی در روز چهارشنبه رای بدهند.

دریافت این تماس‌های تلفنی در ۹ ایالت آمریکا از جمله فلوریدا، جورجیا، آیووا، کانزاس، میشیگان، نبراسکا، نیویورک، نیوهمپشایر و کارولینای شمالی گزارش شده است.

مقامات دولتی در واکنش به این تماس‌ها و به‌منظور جلوگیری از انتشار اخبار غلط در شبکه‌های اجتماعی اظهار کردند که رای‌دهندگان باید تا ساعت ۸ شب به‌صورت حضوری رای داده و به این گونه تماس‌ها توجهی نکنند.

با وجود اینکه در برخی از این تماس‌ها از شهروندان خواسته شده است تا یک روز دیرتر رای ‌بدهند، اما در اکثریت تماس‌ها از شهروندان خواسته شده تا در خانه بمانند.

با توجه به گزارش منتشر شده توسط واشنگتن پست، بیش از ۱۰ میلیون تماس جعلی توسط این ربات‌های برنامه‌ریزی شده گرفته شده که هنوز درباره هویت و انگیزه افراد پشت این ماجرا، اطلاعاتی در دسترس نیست.

 

 

توضیحات بیشتر:

US voters targeted with robocalls telling them to stay home or vote tomorrow