آغاز حملات سایبری آمریکا علیه سیستم‌های موشکی و نظامی ایران

براساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایالات متحده آمریکا با اجرای یک حمله سایبری علیه سیستم‌های کامپیوتری در بخش‌های نظامی ایران، به افزایش فعالیت‌های سایبری ایران و نابودی یک پهپاد آمریکایی در هفته گذشته پاسخ داده است. این حملات با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا انجام شده است.
حملات سایبری آمریکا علیه سیستم‌های موشکی ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا با اجرای یک حمله سایبری علیه سیستم‌های کامپیوتری در بخش‌های نظامی ایران، به افزایش فعالیت‌های سایبری ایران و حمله به یک پهپاد آمریکایی پاسخ داده است. به گفته این خبرگزاری، این حملات با دستور مستقیم دونالد ترامپ به واحد فرماندهی امنیت سایبری ایالات متحده انجام شده‌اند. 

در این گزارش آمده است که واحد فرماندهی امنیت سایبری ایالات متحده سیستم‌های کامپیوتر در بخش‌های نظامی ایران را که برای کنترل و پرتاب موشک‌ها استفاده می‌شوند، مورد هدف قرار داده است. این سیستم‌ها توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، زیر مجموعه نیرو‌های مسلح ایران مدیریت می‌شوند.

آسوشیتدپرس در گزارش خود گفته است که حملات سایبری آمریکا، دومین اقدامی بوده است که ترامپ پس از منصرف شدن از اجرای حمله نظامی علیه ایران و پایگاه‌های راداری در هفته گذشته انجام داده است.

براساس این گزارش، برنامه کاخ سفید ابتدا این بود که با استفاده از نیروی نظامی به سرنگونی پهپاد خود توسط ایران پاسخ دهد. ایالات متحده ادعا کرده است که این پهپاد در آب‌های بین‌المللی سرنگون شده، اما ایران اظهار کرده که این پهپاد وارد مرز‌های هوایی ایران شده است.

این حمله درست پس از انتشار خبر افزایش حملات هکر‌های ایرانی به زیرساخت‌های مهم ایالات متحده و افزایش تنش‌های بین این دو کشور در ماه‌های گذشته انجام شد.

طی هفته گذشته، آژانس امنیت سایبری بخش امنیت داخلی ایالات متحده به کسب‌و‌کار‌های این کشور هشدار داد که اقدامات حفاظتی را برای محافظت در برابر حملات مختلف هکر‌های ایرانی، مانند حملات بدافزاری حذف‌کننده دائمی اطلاعات، حملات سرقت حساب‌های کاربری و فیشینگ به‌کار گیرند.

حمله سایبری آمریکا به ایران در هفته گذشته اولین حمله‌ای نبوده است که نیروهای آمریکا علیه ایران انجام داده‌اند. در سال ۲۰۱۰ آمریکا و اسرائیل بدافزار استاکس‌نت را علیه تاسیسات هسته‌ای ایران به کار بردند و توانستند با خرابکاری در زیرساخت‌های غنی‌سازی اورانیوم، برنامه سلاح‌های هسته‌ای ایران را به تاخیر بیاندازند.

 

 

توضیحات بیشتر:

AP sources: US struck Iranian military computers this week