شرکت توییتر مجموعه‌ای جدید از حساب‌های تحت حمایت دولت‌ها را حذف کرد

براساس خبرهای منتشر شده، شرکت توییتر به‌تازگی از حذف دسته‌ای جدید از حساب‌های تحت حمایت دولت‌ها در پلتفرم خود خبر داده است. این شبکه اجتماعی در این دوره، از پاکسازی حساب‌های مدیریت شده از سوی امارات متحده عربی، مصر، عربستان سعودی، اسپانیا، اکوادور و چین خبر داده است.
حذف سری جدید حساب‌ها در توییتر

شرکت توییتر به‌تازگی اعلام کرده است که مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری تحت حمایت برخی از دولت‌ها را از پلتفرم خود حذف کرده است. این شرکت همانند دفعات قبل، اطلاعاتی راجع به این حساب‌ها جمع‌آوری کرده و آن‌ها را ارائه کرده است. اطلاعات مربوط به حساب‌های مسدود شده به شرح زیر است:

گروه اول: ۲۶۷ حساب متعلق به امارات متحده عربی و مصر

هدف‌گیری کشور‌هایی از جمله قطر و ایران در یک عملیات چندجانبه از جمله فعالیت‌های این حساب‌ها بوده که شرکت توییتر گفته است که این حساب‌ها توسط DotDev، شرکت خصوصی فناوری مدیریت شده در امارات متحده عربی و مصر مدیریت می‌شدند.

گروه دوم: ۴۲۵۸ حساب متعلق به امارات متحده عربی

استفاده از هویت‌های دروغین و انتشار توییت در مورد موضوعات منطقه مانند جنگ داخلی یمن و جنبش حوثی‌ها از جمله فعالیت‌های این حساب‌ها بوده است.

گروه سوم: ۶ حساب متعلق به عربستان سعودی

حضور در تلاش‌های هماهنگ برای انتشار پیام‌هایی به نفع دولت سعودی و جعل تظاهر به هویت خبرنگار مستقل به قصد حمایت از دولت عربستان سعودی از اهداف اصلی این حساب‌ها محسوب می‌شد که در همین رابطه شرکت توییتر اظهار کرده است که این حساب‌ها با دستگاه رسانه‌ای دولتی عربستان سعودی نیز مرتبط بودند.

گروه چهارم: ۲۵۹ حساب متعلق به اسپانیا

حساب‌های تقلبی فعال در زمینه هرزنامه و بازنشر برخی توییت‌ها برای بیشتر دیده‌ شدن آن‌ها که توییتر در همین رابطه گفته است این حساب ها به پارتیدو پاپولار (Partido Popular)، یک حزب سیاسی محافظه‌کار راست‌گرایانه مرتبط بودند.

گروه پنجم: ۱۰۱۹ حساب متعلق به اکوادور

فعالیت حساب‌های تقلبی و تولید محتوا درباره دولت رئیس‌جمهوری این کشور با تمرکز روی موضوعاتی از جمله مشکلات مربوط به قوانین اکوادور در مورد آزادی بیان و سانسور، از اهداف این حساب‌ها محسوب می‌شد که اغلب با استفاده از هشتگ و بازنشر هرزنامه‌ها انجام می‌شده است.

گروه ششم: ۴۳۰۲ حساب متعلق به کشور چین

شرکت توییتر در رابطه با این حساب‌ها اعلام کرده که این حساب‌ها توسط دولت چین مدیریت شده و مستقیما به حساب‌های مسدود شده در ماه گذشته مرتبط هستند.

 

 

توضیحات بیشتر در:

Twitter removes new batch of state-backed accounts