تغییرات نسخه جدید مرورگر تور

۰۵ تیر ۱۴۰۳

مرورگر تور یک نرم‌افزار آزاد و متن باز است که از طریق رمزنگاری و غیرردیابی‌سازی ترافیک کاربران در شبکه اینترنت، برای وب‌گردی امن و جستجوهای ناشناس طراحی شده است. این مرورگر همچنین برای دسترسی به وب‌سایت‌های موجود در دامنه .onion نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آخرین نسخه مرورگر تور (۱۳.۵)، حاوی برخی تغییرات جدید در واسط کاربری در هر دو نسخه اندروید و دسکتاپ است که در ادامه به برخی از آن‌ها پرداخته شده است.

قابلیت جدید Letterboxing در مرورگر تور

قابلیت جدید Letterboxing به کاربر اجازه می‌دهد تا به اندازه پنجره مرورگر در زمان آخرین استفاده دسترسی پیدا کنند. این قابلیت بخشی از ویژگی‌های محافظت از حریم خصوصی کاربران است که از شناسایی نوع صفحه نمایش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

قابلیت Bridge settings در مرورگر تور

قابلیت جدید Bridge settings به کاربر کمک می‌کند تا ارتباطاتی را که برای دور زدن سانسور استفاده می‌شوند، مدیریت کند. این ویژگی برای چیدمان فشرده‌تر و کاربر پسندتر طراحی شده‌ است.

بهبود Onion site errors یکی دیگر از تغییرات جدید مرورگر تور نسخه دسکتاپ است که به کاربر کمک می‌کند تا پیغام‌های خطای سایت‌های میزبانی شده از طریق دامنه‌های onion را به‌صورت بصری با سایر پیام‌های خطای شبکه در مرورگر مشاهده کنند.

بهبود واسط کاربری مرورگر تور در اندروید

همچنین تجربه اتصال به شبکه تور در این مرورگر برای اندروید به‌طور کامل بازنگری شده تا تجربه کاربری بومی‌تر و سازگارتر را ارائه دهد.
 

 

توضیحات بیشتر:

Tor Browser 13.5 brings Android enhancements, better bridge management