سیاست‌های جدید حریم خصوصی تیک‌تاک برای امنیت بیشتر نوجوانان

۲۷ دی ۱۳۹۹
قوانین جدید حریم خصوصی تیک‌تاک

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، سازندگان برنامه تیک‌تاک قصد دارند تا با اجرایی کردن سیاست‌های جدید حریم خصوصی، امنیت کاربران زیر سن قانونی را با خصوصی کردن حساب‌های آن‌ها به صورت پیش‌فرض افزایش دهند.

بخش بزرگی از محبوبیت تیک‌تاک، وابسته به فعالیت نوجوانان در آن است که براساس تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۹، حدود ۶۰ درصد از ۲۶ میلیون کاربر فعال در ماه این برنامه، ۱۶ تا ۲۴ سال دارند که این اقدام نیز به منظور ارائه امنیت بیشتر برای حساب‌های آن‌ها است.

شرکت چینی بایت‌دانس (ByteDance) که توسعه‌دهنده پلتفرم تیک‌تاک است، گفته است که قصد دارد تنظیمات پیش‌فرض حساب‌های کاربران ۱۳ تا ۱۵ سال را تغییر داده و حساب‌های آن‌ها را به حالت خصوصی درآورد. تحت این شرایط، تنها دنبال‌‌کنندگان حساب‌های آن‌ها قادر به مشاهده ویدیو‌های منتشر شده توسط این حساب‌ها خواهند بود.

هدف این شرکت از این کار آن است که کاربران نوجوان‌ درباره اینکه چه کسی قادر به مشاهده محتوای منتشر شده توسط آن‌ها باشند، بتوانند آگاهانه انتخاب کنند. 

دیگر تغییرات در نظر گرفته شده برای حساب‌های این کاربران، محدود شدن نظرات برای ویدیو‌های منتشر شده توسط کاربران ۱۳ تا ۱۵ ساله، محدود شدن قابلیت Duet و Stich تنها برای کاربران بالای ۱۶ و ۱۷ سال و منع قابلیت دانلود ویدیو برای کاربران زیر ۱۶ سال است.

علاوه بر این موارد، گزینه «پیشنهاد حساب برای دیگران» نیز به‌طور پیش‌فرض برای کاربران بین سنین ۱۳ تا ۱۵ سال غیرفعال خواهد شد.

 

توضیحات بیشتر:

TikTok Takes Teen Accounts Private