ارتقای پروتکل رمزنگاری سیگنال برای محافظت در برابر حملات کوانتومی

۳۱ شهریور ۱۴۰۲

پیام‌رسان سیگنال اعلام کرده است که پروتکل رمزنگاری سرتاسری ارتباطات خود را برای استفاده از کلیدهای رمزگذاری مقاوم در برابر حملات کوانتومی ارتقاء داده است. 

حملات کوانتومی که از طریق کامپیوترهای کوانتومی امکان‌پذیر هستند، با توجه به سرعت و قدرت بسیار بالای این کامپیوترها، به مهاجمان اجازه می‌دهد تا محاسباتی را که معمولا صدها سال‌ها زمان می‌برد را در مدت زمانی کوتاه انجام دهند.

در حالی که کامپیوترهای کوانتومی در حال حاضر یک تهدید به شمار نمی‌روند، شرکت‌های بزرگ در حال آماده‌سازی و ارتقا امنیت برای محافظت در برابر حملاتی که ممکن است در آینده رخ دهد هستند.

یکی از تهدیداتی که این فناوری نوظهور ایجاد می‌کند، تضعیف طرح‌های رمزگذاری فعلی است که امکان رمزگشایی سریع داده‌های محافظت شده و دسترسی به اسرار رمزگذاری شده را فراهم می‌کند.

برای برنامه‌های پیام‌رسان، مانند سیگنال که از رمزنگاری سرتاسری برای محافظت از ارتباط بین دو طرف استفاده می‌کنند، نگرانی موجود این است که ارتباطات رمزگذاری شده را می‌توان رهگیری و رمزگشایی کرد تا محتویات ارتباط افشا شود.

به همین منظور پیام‌رسان سیگنال با اضافه کردن این قابلیت به پروتکل رمزنگاری خود، قصد محافظت از داده‌های رد و بدل شده بین کاربران را دارد. این شرکت همچنین اظهار کرده است که این تنها اقدام اولیه برای محافظت از کاربران در برابر حملات کوانتومی است.

 

توضیحات بیشتر:

Signal adds quantum-resistant encryption to its E2EE messaging protocol