حمله هکرهای وابسته به دولت کره شمالی به مؤسسه تحقیقات هسته‌ای کره جنوبی

۲۹ خرداد ۱۴۰۰

موسسه تحقیقات انرژی هسته‌ای کره جنوبی (KAERI) در روز جمعه اعلام کرده است که شبکه داخلی این مؤسسه توسط هکرهای وابسته به دولت کره شمالی مورد حمله قرار گرفته است.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که این حمله در روز ۱۴ ماه می از طریق بهره‌برداری از آسیب‌پذیری در وی‌پی‌ان‌های به کار گرفته شده توسط این موسسه صورت گرفته است. گفته می‌شود که در این حملات ۱۳ آدرس آی‌پی مختلف درگیر بوده‌اند.

موسسه تحقیقات انرژی هسته‌ای کره جنوبی که در سال ۱۹۵۹ تاسیس و در شهر دائجون کره جنوبی قرار دارد، یک مؤسسه تحقیقاتی وابسته به دولت است که وظایفی از جمله طراحی و توسعه فناوری‌های هسته‌ای مربوط به راکتورها، میله‌های سوخت،‌ همجوشی اشعه و امنیت هسته‌ای را به عهده دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده، در پی حمله صورت گرفته، متخصصان این مؤسسه تلاش کرده‌اند تا آدرس‌های آی‌پی را مسدود کرده و اقدامات امنیتی لازم برای اصلاح وی‌پی‌ان آسیب‌پذیر این مجموعه انجام دهند. اکنون نیز این مؤسسه در حال بررسی هدف حمله و میزان آسیب‌های وارد شده است.

محققان با بررسی آدرس‌های آی‌پی فعال در این حمله، یکی از آن‌ها را به هکرهای تحت حمایت کره شمالی به نام گروه Kimsuky نسبت داده‌اند که از سال ۲۰۱۲ فعال است و به سبب فعالیت در کمپین‌های جاسوسی سایبری و عملیات‌های جاسوسی سایبری علیه کره جنوبی شناخته شده است.

 

توضیحات بیشتر:

North Korea Exploited VPN Flaw to Hack South's Nuclear Research Institute