قابلیت جدید مرورگر فایرفاکس برای حذف پارامترهای ردیابی از URLها

۱۰ تیر ۱۴۰۱
جلوگیری از ردیابی فعالیت‌ها در فایرفاکس

بنیاد موزیلا به تازگی در نسخه ۱۰۲ مرورگر فایرفاکس، قابلیت امنیتی جدیدی با رویکرد حفاظت بیشتر از حریم خصوصی معرفی کرده است که اجازه می‌دهد کاربران، فعال‌سازی آن، پارامترهایی ردیابی در وب را از URLها حذف کنند.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله فیسبوک، Marketo، Olytics و HubSpot از پارامترهای مخصوص برای ردیابی کلیک‌های کاربران، روی لینک‌های خود استفاده می‌کنند.

اما با اضافه شدن این قابلیت جدید به فایرفاکس، به‌طور خودکار پارامترهایی را که برای ردیابی لینک‌ها هنگام باز کردن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، حذف می‌شوند که این مساله، برای حفاظت بیشتر از حریم خصوصی کاربران در وب‌، بسیار مفید است.

 

شیوه فعال‌سازی این قابلیت جدید

برای فعال‌سازی این قابلیت در مرورگر خود، وارد تنظیمات فایرفاکس شده، روی Privacy & Security کلیک کرده و   Enhanced Tracking Protection را روی Strict قرار دهید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که این قابلیت در حالت Private Mode مرورگر قابل استفاده نخواهد بود و برای فعال کردن آن باید عبارت about:config را در نوار آدرس وارد کرده، سپس عبارت strip را جستجو کرده و برای privacy.query_stripping.enabled.pbmode مقدار true را ثبت کنید.

 

توضیحات بیشتر:

New Firefox privacy feature strips URLs of tracking parameters