پوشه شخصی با قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای در سرویس OneDrive

شرکت مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که قابلیت جدیدی تحت عنوان پوشه شخصی «Personal Vault» به فضای ابری OneDrive اضافه کرده است که توسط احراز هویت دو مرحله‌ای، به‌صورت مجزا محافظت می‌شود. این قابلیت برای محافظت بیشتر از اطلاعات حساس، به این سرویس اضافه شده است.
قابلیت Personal Vault در OneDrive

شرکت مایکروسافت به تازگی قابلیت جدیدی با نام پوشه شخصی به سرویس ذخیره‌سازی آنلاین OneDrive اضافه کرده است که با استفاده از یک رمزعبور محافظت می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد که با استفاده از یک لایه اضافی احراز هویت، از فایل‌های مهم خود محافظت کنند.

این پوشه جدید که Personal Vault نام دارد، تنها با یک مرحله اضافی از تایید هویت مانند اثر انگشت، چهره، PIN یا کد احراز هویت دو مرحله‌ای که از طریق پیام کوتاه یا ایمیل ارسال می‌شود، قابل دسترس خواهد بود. همچنین این پوشه به‌صورت خودکار پس از عدم استفاده کاربر قفل شده و این مساله امکان دسترسی افراد غیرمجاز را به حداقل می‌رساند.

پوشه Personal Vault در کنار دیگر پوشه‌های سرویس OneDrive قرار می‌گیرد، اما تفاوت این پوشه با دیگر پوشه‌ها در این است که قفل بوده و برای هر بار دسترسی از کاربر درخواست یک کد می‌کند که این امر در مواردی که فردی به حساب یا دستگاه شما دسترسی پیدا کند، موجب ایجاد امنیت بیشتری می‌شود.

شرکت مایکروسافت درباره این قابلیت اظهار کرد است که این محدوده حفاظت شده در OneDrive برای کاربران به منظور ذخیره کردن اطلاعات بسیار حساس مانند کپی‌های گذرنامه، مالیات، اسناد ماشین و منزل،کارت‌های شناسایی و اطلاعات مالی کارآمد خواهد بود.

برای ذخیره فوری فایل‌ها در پوشه Personal Vault تنها کاری که باید انجام دهید این است که اسناد خود را از طریق نرم‌افزار OneDrive در پوشه Personal Vault اسکن کنید. حتی می‌توانید با OneDrive عکس و فیلم گرفته و مستقیما آن‌ها را به Personal Vault منتقل کنید.

شما می‌توانید در این پوشه تا سقف حافظه OneDrive خود فایل ذخیره کنید. شرکت مایکروسافت همچنین حافظه پایه سرویس OneDrive را از ۵۰ گیگابایت به ۱۰۰ گیگابایت بدون پرداخت هزینه اضافی افزایش خواهد داد.

 

 

توضیحات بیشتر:

Microsoft Adds 2FA-Protected "Personal Vault" Within OneDrive Cloud Storage