تلاش‌های شرکت مایکروسافت برای مقابله حملات هکرهای تحت حمایت دولت‌ها

شرکت مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که در یک سال گذشته، حدود ۱۰ هزار کاربر خود را از حملات هکرهای تحت حمایت دولت‌ها مطلع ساخته است. بر اساس بررسی‌های این شرکت، هکرهای تحت حمایت دولت‌های ایران، روسیه و کره شمالی از اصلی‌ترین بازیگران این حملات شناخته می‌شوند که به‌دنبال نفوذ به حساب‌ها و جمع‌آوری اطلاعات ژئوپلیتیک هستند.
۰۱ مرداد ۱۳۹۸
مقابله با هکرهای تحت حمایت دولت‌ها

شرکت مایکروسافت به‌تازگی در گزارشی، جزيیات جدیدی در خصوص تلاش‌های خود برای مقابله با حملات سایبری سازمان‌یافته و هکرهای تحت حمایت دولت‌ها منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، مایکروسافت در یک سال گذشته حدود ۱۰ هزار کاربر خود را از حملات هکرهای تحت حمایت دولت‌ها آگاه ساخته که ۸۴ درصد آن مربوط به حساب‌های سازمانی و ۱۶ درصد نیز شامل حساب‌های ایمیل شخصی بوده‌ است.

به گفته مایکروسافت، بررسی داده‌های مربوط به این حملات نشان می‌دهد که دولت‌ها همچنان از حملات سایبری به عنوان یک ابزار برای به دست آوردن اطلاعات مختلف، نفوذ ژئوپلیتیک و تسهیل دیگر اهداف استراتژیک استفاده می‌کنند.

مایکروسافت گفته است که دولت‌هایی مانند ایران، روسیه و کره شمالی، از اصلی‌ترین بازیگردانان حملات سایبری سازمان‌یافته شناخته می‌شوند که هکرهای شناخته‌شده‌ آن‌ها، به‌صورت مستمر و برنامه‌ریزی شده، در تلاش هستند که حساب‌های کاربران را مورد هدف قرار دهند.

براساس گزارش مایکروسافت، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که تمرکز فعلی هکرهای حکومتی در حال حاضر روی کاربران سازمان‌های عمومی غیردولتی (ان‌جی‌او)، اتاق‌های فکر (Think Tank) و مجموعه‌های فعال در حوزه‌های دموکراسی است؛ این الگوی حملات پیش از این در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نیز وجود داشته و از تحلیل این داده‌ها می‌توان نتیجه گرفت که دولت‌هایی مانند ایران، روسیه و کره شمالی به‌دنبال یافتن راه‌های جدید برای ایجاد اخلال در روند دموکراتیک در کارزارهای انتخاباتی پیش روی آمریکا در سال ۲۰۲۰ هستند.

 

 

توضیحات بیشتر در:

Microsoft notified 10,000 victims of nation-state attacks