هدفگیری کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده توسط هکرهای ایرانی

گزارش جدید شرکت مایکروسافت نشان می‌دهد که هکرهای ایرانی گروه بچه گربه جذاب (APT35)، موسوم به فسفر، یکی از کمپین‌های کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آتی در ایالات متحده آمریکا را مورد هدف حملات سایبری خود قرار داده‌اند. در همین رابطه مایکروسافت با انتشار گزارشی اعلام کرده است که این حملات موفقیت‌آمیز نبوده‌اند.
حملات هکرهای ایرانی به کمپین‌های انتخاباتی آمریکا

با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، تهدیدهای سایبری از سوی کشور روسیه با منظور مداخله‌ها و ایجاد خلل در روند انتخابات آتی، مشغولیت‌های ذهنی مختلفی را برای دولت آمریکا و رای‌دهندگان ایجاد کرده است. در این میان، در روزهای گذشته شرکت مایکروسافت اظهار کرده که هکرهای ایرانی یک کمپین انتخاباتی ایالات متحده را مورد هدف حملات خود قرار داده‌اند.

شرکت مایکروسافت درباره اینکه کمپین انتخاباتی کدام کاندیدا مورد حمله قرار گرفته جزئیاتی را اعلام نکرده است؛ اما براساس گزارش‌های خبرگزاری رویترز، هدف هکرهای ایرانی کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ بوده که به گفته شرکت مایکروسافت، این حملات موفقیت‌آمیز نبوده‌ است.

شرکت مایکروسافت این گروه هک مرتبط با ایران را فسفر (Phosphorous) نامیده و فعالیت‌های آن در گذشته را نیز بررسی کرده است. این گروه به عنوان یک گروه هک تحت حمایت دولت ایران، با نام اختصاری APT35 به‌عنوان یکی از تهدیدهای سایبری پیشرفته و مستمر، با نام‌های همچون بچه گربه جذاب (Charming Kitten) نیز شناخته می‌شود.

در ماه‌های گذشته اسنادی دادگاهی نیز نشان داد که شرکت مایکروسافت حکم قضایی برای از بین بردن ۹۹ وب‌سایتی که این گروه از آن‌ها برای اجرای حملات خود استفاده کرده، گرفته است.

گروه هک بچه گربه جذاب به واسطه انجام تحقیقات دقیق روی اهداف خود و ایجاد کمپین‌های فیشینگ شناخته شده است. این گروه در حال حاضر نیز فعال است؛ اما محققان پیش‌تر دریافته بودند که این گروه در دوره‌های زمانی کوتاه‌تری فعالیت می‌کند و احتمالا زمان بیشتری را به برنامه‌ریزی برای اجرای حملات خود اختصاص می‌دهد.

شرکت مایکروسافت اظهار کرده است که گروه بچه گربه جذاب در حملات خود از اطلاعات شخصی از جمله شماره تلفن و ایمیل‌ها استفاده می‌کند تا با بازنشانی رمزعبور حساب قربانیان را به دست آورد.

براساس اطلاعات موجود،‌فعالیت‌ هکرهای ایرانی علیه ایالات متحده از ماه اکتبر ۲۰۱۷، زمانی که دونالد ترامپ اعلام کرد که به توافقنامه بسته شده بین ایران و آمریکا در زمان اوباما پایبند نخواهد بود، افزیش یافت.

حملات هکرهای ایرانی علیه آمریکا موجب طرح مساله‌ای می‌شود که کارشناسان مدت‌ها قبل درباره آن هشدار داده بودند و آن این‌که روسیه تنها کشور علاقه‌مند به دخالت در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا نیست.

 

 

توضیحات بیشتر:

- Iranian Hackers Targeted a US Presidential Candidate