دستور دولت هند مبنی بر استفاده اجباری از برنامه ردیاب COVID-19

دولت هند به‌تازگی اعلام کرده است از آن‌جایی که برخی محدودیت‌ها در مناطق کم خطر برداشته شده است، همه کارمندان بخش‌های دولتی و خصوصی موظفند برنامه ردیابی COVID-19 را روی موبایل‌های خود نصب کنند.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
استفاده اجباری از برنامه ردیاب COVID-19 در هند

براساس خبرهای منتشر شده، دولت هند در روزهای اخیر اعلام کرده است از آن‌جایی که برخی محدودیت‌ها در مناطق کم خطر برداشته شده است، همه کارمندان بخش‌های دولتی و خصوصی موظفند برنامه ردیابی COVID-19 را روی موبایل‌های خود نصب کنند.

به همین ترتیب افرادی که در مناطق در معرض خطر نیز زندگی می‌کنند ملزم به دانلود برنامه بوده و اجازه ترک اماکن خود به جز موارد موارد خاص از جمله فوریت‌های پزشکی وتامین کالاهای اساسی را ندارند.

این برنامه‌ که Aarogya Setu نام دارد ماه گذشته منتشر شده و به کاربرانی که احتمالا با افراد مبتلا یا مشکوک به ویروس کرونا تعامل داشته‌اند هشدار می‌دهد. این برنامه از زمان انتشار تاکنون بیش از ۵۰ میلیون بار از طریق فروشگاه گوگل دانلود شده است.

دولت هند به تازگی با کاهش برخی محدودیت‌ها در مناطق کم‌خطر اجازه بازگشایی شرکت‌ها را داده است، اما مردم باید اقداماتی از جمله در نظر گرفتن فاصله بین شیفت‌ها، زمان‌های استراحت غیر همزمان برای کارمندان و بررسی حرارت بدن را انجام دهند.

در عین حال افرادی که در مناطق کم‌خطر زندگی می‌کنند مجاز به از سرگیری فعالیت‌های خود از ساعت ۷ صبح تا ۷ شب، به جز انجام فعالیت‌هایی که هنوز در کل کشور ممنوع است خواهند بود.

این کار‌ها شامل سفر‌های هوایی، ریلی، استفاده مترو و سفرهای بین شهری، مدرسه و دانشگاه رفتن، خدمات پذیرایی از جمله هتل و رستوران، ورود به مکان‌های عمومی از جمله سینما، مراکز خرید، باشگاه‌ها و مجموعه‌های ورزشی و عبادتگاه‌ها می‌شود.

کشورهای سنگاپور و استرالیا نیز برنامه‌ای مشابه را برای شهروندان کشور خود منتشر کرده‌اند و انگلستان نیز در حال آماده سازی یک برنامه جدید است که در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

 

 

توضیحات بیشتر:

India orders mandatory use of COVID-19 contact tracing app for all workers