از دسترس خارج شدن انجمن RaidForums و دستگیری موسس آن

۲۴ فروردین ۱۴۰۱

براساس گزارش‌های منتشر شده، انجمن RaidForums که توسط مجرمان سایبری برای خرید و فروش پایگاه‌های داده سرقت شده مورد استفاده قرار می‌گرفت از دسترس خارج شده و دامنه‌ی وب‌سایت آن توسط پلیس ایالات متحده توقیف شده است.

کنت پولیت جونیور، دستیار دادستان کل وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) اظهار کرده است که از دسترس خارج کردن این بازار آنلاین برای فروش داده‌های هک شده و سرقتی، یکی از راه‌های اصلی سودجویی مجرمان سایبری از سرقت گسترده اطلاعات شخصی و مالی حساس را مختل می‌کند.

دستیار دادستان DOJ گفته است که پیش از توقیف این انجمن، صدها پایگاه داده از اطلاعات سرقت شده حاوی بیش از 10 میلیارد از سوابق منحصر به فرد افراد برای فروش ارائه شده بود.

براساس اطلاعات موجود، عملیات توقیف این وب‌سایت با نام Operation Tourniquet، با همکاری یوروپل، آژانس ملی جرائم بریتانیا، دادگستری ایالات متحده، پلیس پرتغال، سوئد و رومانی انجام شده است.

علاوه بر این، موسس پرتغالی انجمن RaidForums، دیگو سانتوس کوئلو نیز در ماه ژانویه در بریتانیا توسط پلیس این کشور دستگیر شده بود.

کوئلو برای مدیریت این انجمن و ایجاد درگاه پرداخت برای ورود کاربران به چت‌روم‌های خرید و فروش پایگاه‌های داده و دیگر اطلاعات سرقت شده متهم شده است.

 

توضیحات بیشتر:

Hacking forum RaidForums shut down and founder arrested in global police operation