سرقت ارز دیجیتال به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار توسط هکرها از شبکه پالی‌نتورک

۲۰ مرداد ۱۴۰۰

در روزهای گذشته، پالی‌نتورک (PolyNetwork)، یکی از پروتکل‌های تعامل‌پذیری در بستر بلاکچین، از سوی هکرها مورد حمله قرار گرفته و ۶۰۰ میلیون دلار از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران در بستر‌های پالیگان، بایننس اسمارت‌چین و اتریوم به سرقت رفته است. 

در همین رابطه، پالی‌نتورک که تراکنش‌های بین زنجیره‌ای بین چندین بلاک چین مهم را امکان‌پذیر می‌سازد، اعلام کرده است که پس از اطلاع از این موضوع، سریعا آدرس‌هایی که هکرها سرمایه‌ها را به آن‌ها انتقال داده‌اند را شناسایی و از ماینرهای صرافی‌های تحت تاثیر این حمله درخواست کرده است که این آدرس‌ها را در فهرست سیاه خود قرار دهند.

همچنین تنها چند ساعت پس از انتشار عمومی این خبر، تیم توسعه‌دهنده پالی‌نتورک با انتشار نامه‌ای به هکرها، از آن‌ها درخواست کرده است که با این تیم همکاری کنند. 

براساس اطلاعات موجود، توکن‌های WBTC، WETH، RenBTC، DAI، UNI، SHIB و FEI با ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار توسط هکرها در این حملات به سرقت رفته است که می‌توان آن را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حملات هک در تاریخ ارزهای دیجیتال دانست.

 

به‌روزرسانی:

هکرهای پالی‌نتورک در یک تراکنش اتریومی، پیامی درج کرده‌اند که نشان می‌دهد تمایل به بازگرداندن تمام دارایی‌ها به سرقت رفته را دارند.

 

توضیحات بیشتر:

Hackers Steal Over $600 Million Worth of Cryptocurrencies from Poly Network