هدایت کاربران به سایت‌های مخرب بدافزاری توسط الگوریتم جدید جستجوی هوش مصنوعی گوگل

۰۷ فروردین ۱۴۰۳

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند که ابزار جدید هوش مصنوعی گوگل که برای جستجو در وب مورد استفاده قرار می‌گیرد، کاربران را به وب‌سایت‌های مخرب توزیع‌کننده بدافزار و افزونه‌های مخرب مرورگر کروم هدایت می‌کند.

در اوایل ماه جاری، شرکت گوگل قابلیت جدیدی به نام Google Search Generative Experience را در نتایج جستجوی خود معرفی کرد که خلاصه‌های سریع ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را برای جستجوها، از جمله توصیه‌هایی برای سایر سایت‌ها برای بازدید مرتبط با جستجو ارائه می‌دهد. اما براساس بررسی‌های انجام شده، این قابلیت سایت‌های مخرب را به کاربران پیشنهاد داده و باعث هدایت کاربران به وب‌سایت‌های آلوده می‌شود.

با این حال، از آنجایی که هوش مصنوعی SGE براساس نحوه جستجوهای آنلاین کاربران پیشنهاد می‌دهد، واضح است که نمی‌توان کاملا به اطلاعاتی که این الگوریتم‌ تولید می‌کند، اعتماد کرد و باید قبل از بازدید از امنیت سایت‌ها اطمینان حاصل کرد.

در همین رابطه شرکت گوگل اعلام کرده است که به‌طور مداوم سیستم‌ها و الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود را برای محافظت در برابر هرزنامه‌ها و وب‌سایت‌های مخرب به‌روز می‌کند. با این حال، منتشر کنندگان هرزنامه‌ها و وب‌سایت‌های مخرب نیز تکنیک‌های خود را برای فرار از شناسایی و وارد کردن محتوای خود به فهرست جستجو همواره توسعه می‌دهند.

 

توضیحات بیشتر:

Google's new AI search results promotes sites pushing malware, scams