تصمیم جدید گوگل برای فعالسازی پیش‌فرض احراز هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
فعال شدن ورود دو مرحله‌ای گوگل به‌صورت پیش‌فرض

شرکت گوگل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد تا قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای را به‌صورت پیش‌فرض برای تمام حساب‌های کاربران خود فعال کند. به گفته گوگل، هدف از این کار، جلوگیری از دسترسی مهاجمان به حساب‌های کاربری از طریق اطلاعات بدست آمده از نشت‌های اطلاعاتی شده یا حدس زدن رمزهای عبور کاربران است. به همین منظور این شرکت قصد دارد تا قابلیت احراز هویت یک مرحله‌ای و ورود تنها با استفاده از گذرواژه را از رده خارج و احراز هویت دومرحله‌ای را به‌صورت پیش‌فرض روی حساب‌های کاربران فعال کند.

رئیس بخش امنیت هویت شرکت گوگل در همین رابطه اظهار کرده است که بر اساس تحقیقات انجام شده، احتمال در معرض خطر قرار گرفتن حساب‌ها با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای، ۹۹.۹ درصد کاهش می‌یابد.

محافظت از حساب با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای

با فعال شدن احراز هویت دو مرحله‌ای روی حساب‌های کاربری از طریق یکی از روش‌های «کدهای پیامکی»، «کدهای یکبار مصرف»، «تایید نرم‌افزاری» و «کلیدهای سخت‌افزاری»، دسترسی‌های تایید نشده به حساب به وسیله یک لایه اضافی امنیتی، مسدود خواهند شد.

این موضوع به آن معناست که مهاجمان حتی اگر به پسورد شما نیز دسترسی داشته باشند، نمی‌توانند به راحتی وارد حساب شما شوند.

با فعال بودن قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای، مانند همیشه هنگام ورود به حساب ملزم به وارد کردن رمزعبور خود خواهید بود، اما تفاوت در اینجاست که پس از آن باید هویت خود را از طریق یکی از روش‌های مرحله دوم احراز هویت که از قبل در بخش تنظیمات حسابتان تعریف کرده‌اید، تایید کنید.

 

توضیحات بیشتر:

Google wants to enable multi-factor authentication by default