امکان حذف اطلاعات شخصی افراد از نتایج جستجوی گوگل

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
حذف اطلاعات شخصی از نتایج گوگل

شرکت گوگل به تازگی امکان جدیدی را فراهم کرده که بر اساس آن افراد می‌توانند با ارسال درخواست، اطلاعات شخصی خود را از نتایج جستجوی گوگل حذف کنند. این اطلاعات در برگیرنده شماره حساب بانکی، اطلاعات ورود به حساب‌های آنلاین، تصاویر مربوط به مدارک هویتی، تصاویر شخصی، تصویر امضا، داده‌های شخصی و محرمانه مانند اطلاعات پزشکی، کد ملی، شماره موبایل، آدرس ایمیل و نشانی محل سکونت افراد است.

شرکت گوگل اظهار کرده است که در دسترس بودن اطلاعات شخصی افراد در اینترنت مساله‌ای خطرناک بوده و می‌تواند برای اهداف مخرب از جمله کلاهبرداری‌های آنلاین و حتی آسیب‌های فیزیکی مورد سوءاستفاده قرار گیرد. از همین رو، با توجه به درخواست‌های مکرر کاربران، این شرکت امکان حذف این اطلاعات از نتایج جستجوها را فراهم کرده است.

گوگل گفته است که هنگامی که فردی درخواست حذف اطلاعات شخصی خود را برای این شرکت ارسال می‌کند، صفحه مورد نظر را ارزیابی می‌کنند و در صورت امکان، صفحه درخواست شده را از نتایج جستجوی گوگل را حذف می‌کنند.

براساس توضیحات توضیحات شرکت گوگل، برای ارسال درخواست حذف اطلاعات شخصی، ابتدا باید وارد صفحه START REMOVAL REQUEST شوید و سپس در فرم نمایش داده شده، درخواست را با خود توجه به گزینه‌های موجود، با دقت تکمیل کنید.

توجه داشته باشید که پس از تکمیل فرم درخواست حذف اطلاعات، یک ایمیل تایید مبنی بر ثبت تایید درخواست دریافت خواهید کرد. در نهایت پس از اتمام فرآیند بررسی توسط گوگل، به شما اعلام خواهد شد که درخواست شما تایید یا رد شده است.

 

توضیحات بیشتر:

Google Search removal requests expanded to include personal contact information