مسدودسازی خودکار ایمیل‌های انبوه غیراستاندارد و هرزنامه‌ها توسط گوگل برای مقابله با فیشینگ

۱۴ فروردین ۱۴۰۳

شرکت گوگل به‌تازگی با مسدود کردن خودکار ایمیل‌های ارسالی از سوی فرستندگان ایمیل‌های انبود که استانداردهای احراز هویت جدید را ندارند، اقدامات قوی‌تری علیه مبارزه با حملات فیشینگ انجام داده است. این تغییر بخشی از تلاش های گوگل برای بهبود امنیت ایمیل و کاهش خطر فیشینگ است.

براساس این سیاست جدید گوگل، اگر ارسال کنندگان انبوه بیش از ۵ هزار پیام در روز به حساب‌های جیمیل کاربران ارسال کنند، اکنون باید ایمیل خود را با استفاده از SPF/DKIM و DMARC احراز هویت کنند. علاوه بر این، این فرستندگان باید دستورالعمل‌هایی مانند نگه داشتن نرخ هرزنامه زیر سه دهم درصد، همچنین عدم استفاده از نشانی حساب جیمیلی به‌عنوان فرستنده و ارائه گزینه لغو اشتراک را دنبال کنند.

این اقدامات برای کمک به کاهش حجم ایمیل‌های ناخواسته و بالقوه مضر و محافظت از کاربران در برابر حملات فیشینگ، که اغلب با شیوه‌های ایمیل فریبنده آغاز می‌شوند، طراحی شده‌اند. سیستم‌های پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی شرکت گوگل در حال حاضر روزانه نزدیک به ۱۵ میلیارد ایمیل ناخواسته را مسدود می‌کنند و به‌طور موثر بیش از ۹۹.۹ درصد از تهدیدات احتمالی فیشینگ، هرزنامه و بدافزار را از رسیدن به صندوق ورودی کاربران این سرویس جلوگیری می‌کنند.

 

توضیحات بیشتر:

Google now blocks spoofed emails for better phishing protection