پایان پشتیبانی گوگل از Usenet برای پایان دادن به انتشار هرزنامه‌ها

۱۹ اسفند ۱۴۰۲

در روزهای اخیر، شرکت گوگل به‌طور رسمی اعلام کرده است که از این پس دیگر پلتفرم گروه‌های گوگل (Google Groups) از گروه‌های خبری یوزنت پشتیبانی نخواهد کرد. گروه‌های خبری یا همان یوزنت (Usenet) به مکانیزم و سیستم‌های آنلاینی گفته می‌شود که گروه‌های بحث و گفتگو را پشتیبانی می‌کنند.

براساس اطلاعات منتشر شده، یکی از دلایل این تصمیم‌گیری جلوگیری از انتشار بی‌رویه هرزنامه اعلام شده است. این تصمیم از تاریخ ۲۲ فوریه سال جاری به اجرا در خواهد آمد و از این تاریخ به بعد کاربران دیگر قادر به انتشار خبر، دنبال کردن دیگران یا مشاهده محتوای جدید یوزنت از طریق گروه‌های گوگل نخواهند بود. با این حال محتوای از پیش منتشر شده در یوزنت پیش از تاریخ گفته شده همچنان در این پلتفرم قابل مشاهده خواهد بود.

البته باید توجه داشت که این به‌روزرسانی روی محتوای غیریوزنتی منتشر شده در گروه‌های گوگل تاثیر نخواهد گذاشت و همچنان بسیاری از سازمان‌ها و افرادی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند، تغییری در نحوه فعالیتشان نخواهند داشت.

شرکت گوگل برای کاربرانی که از محتوای یوزنت استفاده می‌کنند راهنمایی برای استفاده از یک پلتفرم جایگزین منتشر کرده است. در این راهنما به کاربران توصیه شده است که از یک برنامه اجرا کننده جدید و یک سرور عمومی یوزنت استفاده کنند.

 

توضیحات بیشتر:

Google Groups is ending support for Usenet to combat spam