ممنوعیت رسمی برنامه‌های استخراج کننده ارز دیجیتال در گوگل‌پلی

شرکت گوگل به تازگی با تغییر سیاست فروشگاه برنامه‌های موبایل خود (Google Play Store)، انتشار برنامه‌های استخراج کننده ارزهای دیجیتالی (cryptocurrencies mining) را ممنوع کرد. با اعمال این به‌روزرسانی جدید، گوگل به‌صورت رسمی اقدام به مبارزه با برنامه‌هایی خواهد کرد که از دستگاه‌های کاربران برای استخراج ارزهای دیجیتالی سوءاستفاده می‌کنند.
۰۹ مرداد ۱۳۹۷
مبارزه شرکت‌ها با استخراج ارز دیجیتال

در به‌روزرسانی جدید سیاست فروشگاه برنامه‌های اندروید شرکت گوگل (Google Play Store)، جمله‌ای با مضمون «غیرمجاز بودن برنامه‌های استخراج کننده ارزهای دیجیتالی» اضافه شده است. این تغییر به این معناست که شرکت گوگل همه برنامه‌هایی که از CPU یا GPU دستگاه برای استخراج ارز دیجیتالی استفاده می‌کنند را از فروشگاه خود حذف خواهد کرد.

با این حال هنوز برخی از برنامه‌های مربوط به مدیریت استخراج ارزهای دیجیتالی از طریق کنترل از راه دور، مانند سرورها و دسکتاپ‌ها در فروشگاه گوگل مجاز هستند.

 

استخراج بی‌وقفه ارز دیجیتالی ممکن است موجب نابودی دستگاه‌ها شود

مقابله با استخراج ارز دیجیتالی در دستگاه‌های اندرویدی و توقف آن امری حیاتی است، زیرا عملیات‌های بی‌وقفه استخراج ارزهای دیجیتال به وسیله دستگاه‌های اندرویدی به راحتی می‌تواند موجب داغ شدن و نابودی باتری یا حتی در مواردی موجب تغییر شکل و آتش گرفتن دستگاه‌ها شود.

حساسیت گوگل درمورد این مساله کاملا طبیعی است، زیرا چنین اتفاقاتی پیش از این رخ داده است. بدافزارهای اندرویدی مانند Loapi و HiddenMalware به علت آسیب‌هایی که تاکنون به تلفن‌های هوشمند وارد کرده‌اند، موجب نگرانی بسیاری از کاربران شده است.

البته شرکت گوگل تغییرات جدید در سیاست‌ فروشگاه برنامه‌های خود را به‌صورت رسمی اعلام نکرده است، اما توسعه‌دهندگانی که برنامه‌هایشان از فروشگاه گوگل بنا به این دلیل حذف شده‌اند، دروب‌سایت ردیت درمورد آن نوشته‌اند.

همچنین در به‌روزرسانی سیاست شرکت گوگل، تصمیمات مهم دیگری از جمله ممنوعیت برنامه‌هایی که دارای محتوای تکراری هستند نیز اضافه شده است. توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی می‌توانند برای اطلاع درباره جزییات بیشتر این تغییرات، نسخه قدیمی و نسخه جدید سیاست‌های فروشگاه گوگل را مقایسه کنند.

 

مقابله شرکت‌های بزرگ با استخراج ارزهای دیجیتالی

تصمیم جدید گوگل مبنی بر ممنوع کردن انتشار برنامه‌های استخراج ارز دیجیتالی در پلی استور، به ‌دنبال اجرای ممنوعیت برنامه‌ها با این نوع سازوکار در اپ استور (App Store) اتفاق افتاده است که از ماه ژوئن توسط شرکت اپل اتخاذ شده بود.

همچنین از طرفی شرکت گوگل و فیسبوک اخیرا تبلیغات مربوط به ارز دیجیتالی را نیز در پلتفرم‌های تبلیغاتی‌ خود ممنوع کرده‌اند.

 

 

توضیحات بیشتر در:

- Google Bans Cryptocurrency Mining Apps From the Play Store

 

 

مطالب مرتب:

- شرکت اپل استخراج ارز دیجیتال در برنامه‌های فروشگاه خود را ممنوع کرد