شناسایی ۱۸ میلیون ایمیل فیشینگ مربوط به ویروس کرونا در هفته توسط گوگل

شرکت گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که طی یک هفته گذشته، حدود ۱۸ میلیون ایمیل فیشینگ و ایمیل بدافزاری را که در آن‌ها از موضوع انتشار ویروس کرونا (Covid-19) برای فریب کاربران استفاده شده بود، شناسایی و مسدود کرده است.
۳۱ فروردین ۱۳۹۹
۱۸ میلیون ایمیل فیشینگ Covid-19

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت گوگل اظهار کرده است که اسکنر بدافزار سرویس جیمیل در یک هفته گذشته حدود ۱۸ میلیون ایمیل فیشینگ و ایمیل بدافزاری را که از در آن‌ها از ویروس کرونا برای فریب کاربران استفاده شده بود را مسدود کرده است.

مسئولان بخش امنیت سرویس جیمیل شرکت گوگل گفته‌اند که جی‌میل در هر روز بیش از ۱۰۰میلیون ایمیل فیشینگ را مسدود می‌کند و طی یک هفته گذشته شاهد ۱۸ میلیون ایمیل مربوط به ویروس کرونا یا همان COVID-19 بوده‌اند. این شرک روزانه ۲۵۰ میلیون هرزنامه مربوط به این ویروس را نیز شناسایی و محدود می‌کند.

به‌طور کلی، در حال حاضر بخش‌های هوشمند به کار رفته در سرویس‌هایی مانند جیمیل به‌منظور مقابله به ایمیل‌های مشکوک به اندازه کافی پیشرفته هستند تا بتوانند این گونه از حملات را شناسایی و مسدود کنند؛ به ادعای شرکت گوگل، اسکنرهای هوشمند این شرکت قادر به مسدود کردن بیش از ۹۹.۹ درصد کل هرزنامه‌ها، پیغام‌های فیشینگ و بدافزار‌هایی است که به کاربران جیمیل ارسال می‌شود.

بر اساس گفته‌های شرکت گوگل درباره موج جدید ایمیل‌های فیشینگ مرتبط با ویروس کرونا، مهاجمان تاکنون تلاش کرده‌اند که با جعل ایمیل‌های سازمان‌های دولتی، از جمله سازمان بهداشت جهانی، کارمندانی که در دوران قرنطینه در خانه کار می‌کنند را مورد هدف قرار دهند.

 

 

توضیحات بیشتر:

Gmail blocked 18M COVID-19-themed phishing emails in a week