هشدار درباره

حساب‌های جعلی منتسب به ایلان ماسک در توییتر و کلاهبرداری‌‌ از طریق دریافت بیت‌کوین

طی یک ماه اخیر، کلاهبرداری‌های گسترده‌ای با استفاده از حساب‌های جعلی منتسب به ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا موتورز، انجام شده است. حساب‌هایی جعلی که عمدتا پس از هک حساب‌های تایید در توییتر توسط مهاجمان و تغییر هویت آن‌ها به نام ایلان ماسک، از طریق وعده هدیه بیت‌کوینی، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. تنها در یک مورد، مهاجمان طی یک روز ۲۸ بیت‌کوین، معادل ۱۸۰ هزار دلار کلاهبرداری کرده‌اند.
حساب‌های جعلی منتسب به ایلان ماسک

مجرمان سایبری به تازگی با سوءاستفاده از هویت و شهرت ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا موتورز، اقدام کلاهبرداری‌ها گسترده در توییتر کرده‌اند. براساس بررسی‌های انجام شده، این کلاهبرداری‌ها پس از هک حساب‌های تایید شده در توییتر و تغییر نام آن‌ها به ایلان ماسک انجام می‌شود. در این شیوه جدید،‌ مهاجمان با وعده هدیه «بیت‌کوین» به مخاطبان ایلان ماسک، کاربران را فریب می‌دهند.

اما نکته مهم در این میان، تبلیغ توییت‌های جعلی توسط مهاجمان از طریق پلتفرم تبلیغاتی خود توییتر است که باعث می‌شود کاربران بیشتری در دام کلاهبرداران بیافتند. برای مثال در یک نمونه، مهاجمان در یک توییت جعلی با نام ایلان ماسک نوشته‌اند:

توییت جعلی منتسب به ایلان ماسک برای کلاهبرداری بیت‌کوینی

«قصد دارم ۱۰ هزار بیت کوین را به همه شما هدیه بدهم. من سمت مدیریت تلسا را رها کردم. از حمایت‌های همه شما ممنونم. قصد دارم بزرگ‌ترین هدیه دیجیتال جهان یعنی ۱۰ هزار بیت کویین را به تمام کسانی که مرا دنبال می‌کنند و عضوی از جامعه بیت کوین هستند، هدیه دهم.»

مهاجمان برای انجام کلاهبرداری، کاربران را به وب‌سایت‌هایی جعلی با نام‌های musk[.]plus، musk[.]fund و spacex[.]plus هدایت کرده و طی توضیحاتی، تلاش کرده‌اند که قربانیان خود را متقاعد به ارسال مقدار اندک بیت‌کوین برای دریافت چند برابر آن کنند. آن‌ها در توضیحات خود نوشته‌اند که به‌منظور تایید نشانی خود، ۰.۱ تا ۳ بیت کوین به نشانی منتسب به کیف پول ایلان ماسک بفرستید و سپس ۱ تا ۳۰ برابر بیت کوین دریافت کنید.

اتفاقی که تنها در یک مورد، طی یک روز، ۳۹۲ پرداخت برای آن انجام شده است. پرداخت‌هایی که در مجموع حدود ۲۸ بیت کوین (معادل ۱۸۰ هزار دلار آمریکا) بوده و می‌توان آن را یک کلاهبرداری بزرگ از طریق توییتر دانست.

 

 

توضیحات بیشتر در:

- Fake Elon Musk Twitter Bitcoin Scam Earned 180K in One Day