رمزگذاری سرتاسری برای تماس‌های صوتی و ویدیویی در پیام‌رسان فیسبوک

۲۳ مرداد ۱۴۰۰
رمزگذاری سرتاسری پیام‌رسان فیسبوک

شرکت فیسبوک به‌تازگی اعلام کرده است که قابلیت رمزگذاری سرتاسری برای تماس‌های صوتی و ویدیویی در پیام‌رسان این پلتفرم را به‌صورت پیش‌فرض برای همه کاربران خود فعال کرده است. این قابلیت در حالی فعال شده است که رمزگذاری سرتاسری پیام‌های متنی در این پیام‌رسان، بیش از پنج سال پیش معرفی شده بود.

شرکت فیسبوک در کنار معرفی این قابلیت همچنین به افزوده شدن ویژگی حذف خودکار پیام‌ها در پیام‌رسان خود نیز اشاره کرده است که کاربران می‌توانند پیام‌های ارسالی و دریافتی را به‌صورت خودکار براساس زمان‌های از پیش تعیین شده، حذف کنند.

براساس اطلاعات موجود، در سال گذشته روزانه بیش از ۱۵۰ میلیون تماس صوتی و ویدیویی با استفاده از پیام‌رسان فیسبوک انجام شده بود که اکنون پیاده‌سازی رمزگذاری سرتاسر برای تماس‌های صوتی و ویدیویی تغییر بزرگی در این پیام‌رسان به شمار می‌رود.

به‌صورت کلی، رمزگذاری سرتاسری موجب ایمن‌سازی پیام‌های رد و بدل شده در مکالمات آنلاین از طریق پیام‌رسان‌ها شده و مانع دسترسی مالکان پلتفرم‌ها و اشخاص ثالث به مکالمات کاربران می‌شود.

در حال حاضر قابلیت رمزگذاری سرتاسری (E2EE) توسط بسیاری از پیام‌رسان‌های محبوب دیگر از جمله سیگنال، واتساپ، زوم و مایکروسافت تیمز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

توضیحات بیشتر:

Facebook rolls out end-to-end encryption for Messenger calls