مقامات اتحادیه اروپا به دنبال تحریم حملات سایبری هستند

طی سالیان اخیر، انجام حملات سایبری صحنه درگیری و مصاف بسیاری از دولت‌ها بوده و مقابله با آن، در دستور کار سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته است. در تازه‌ترین تلاش‌ها برای کنترل و مقابله با حملات سایبری، مقامات اتحادیه اروپا خواستار اعمال تحریم علیه دولت‌های مسئول و حامی حملات شده‌اند.
تحریم حملات سایبری توسط اروپا

ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، از اتحادیه اروپا خواسته است تا تحریم‌های جدید علیه دولت‌هایی که به‌صورت مکرر در حملات سایبری ایفای نقش می‌کنند، انجام شود.

در همین رابطه، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرده است که این یک فرصت جمعی برای نمایش رهبری سیاسی است. اروپا قدم‌های قابل توجهی در برابر دیگر تهدیدات چالش برانگیز برداشته و امروز باید نشان دهد که فعالیت‌های مخرب سایبری نیز با چالش‌های پیشین تفاوتی نداشته و هزینه‌های سنگین برای کسانی که قصد حمله به کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارند، اعمال خواهد شد.

به گفته ترزا می، فعالیت‌های مخرب سایبری به منظور آسیب رساندن به اقتصاد و تضعیف دموکراسی در اروپا است. علاوه بر اینکه دولت‌های اروپایی باید از خودشان در برابر این حملات محافظت کنند، پاسخ‌هایی جدی نیز برای کسانی که قصد آسیب‌ رساندن سایبری دارند، باید در نظر گرفته شود. در همین راستا، اتحادیه اروپا می‌بایست اقدامات محدود کننده برای پاسخ دادن به مهاجمان و متوقف کردن حملات سایبری، مانند تحریم دولت‌های مسئول و حامی حملات را در پیش گیرد.

این درخواست می‌توانند به عنوان یک پاسخ به تلاش‌های روسیه برای تخریب زیرساخت‌های مهم بریتانیا و مداخله در رفراندوم و انتخابات تلقی شود.

تحلیل‌گران بر این باورند که این درخواست جدید ترزا می، یک پیام مشخص برای نشان دادن تمایل به تحمیل فشار روی فعالیت‌های سایبری مداخله‌آمیز و ادامه یک رابطه نزدیک از طرف بریتانیا با اتحادیه اروپا در حوزه امنیت سایبری است.

هرچند که ممکن است دلایل داخلی مختلفی مبنی بر درخواست نخست وزیر بریتانیا از اتحادیه وجود داشته باشد، اما مهم‌ترین دلیل آن، مخاطبان روسی هستند. به زبان ساده‌تر باید گفت که تا پیش از این روسیه تصور می‌کرد که در رفراندوم بریتانیا و تضعیف غرب تاثیرگذار بوده، اما در نهایت این ترزا می است که به آنها می‌گوید که شکست خورده‌اند و با اقدامات آن‌ها، برخوردهای جدی خواهد شد.

گفته می‌شود اتحادیه اروپا به دنبال تنظیم چند قانون جدید مرتبط با امنیت سایبری، پیش از انتخابات ریاست پارلمان اروپا در ماه مه ۲۰۱۹ است.

 

 

توضیحات بیشتر در:

-  Theresa May to urge EU leaders to take action on cyber-attacks