توقف استفاده کلودفلر از سرویس ری‌کپچا (reCAPTCHA) شرکت گوگل

بر اساس گزارش‌های منتشر شده شرکت کلودفلر اعلام کرده است که دیگر از سرویس ری‌کپچا (reCAPTCHA) شرکت گوگل استفاده نخواهد کرد و در عوض از سرویس hCaptcha که یک ارائه‌دهنده مستقل کپچا است و روی امنیت کاربران تمرکز دارد، استفاده خواهد کرد.
۲۸ فروردین ۱۳۹۹
استفاده کلودفلر از hCaptcha

کپچا یا همان «آزمون همگانی کاملاً خودکار شده تورینگ برای مجزا کردن انسان و رایانه» اصطلاحا چالش‌هایی است که توسط کلودفلر و بسیاری دیگر از سرویس‌های اینترنتی به بازدیدکنندگان مشکوک وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شود و هدف آن این است که در صورت مشاهده فعالیت غیرمعمول و مشکوک، ربات‌های مخرب و بات‌نت‌ها را مسدود کند.

کپچا در واقع پنجره‌ای است که پیش از باز شدن یک سایت، یا پیش از ثبت یک نظر، به کاربر نمایش داده شده و از او خواسته می‌شود تا حروف نمایش داده شده در تصویر را وارد کند یا اشیائی مانند ماشین‌ها را علامت‌گذاری کند تا تفاوت بین ربات‌ها و انسان‌ها شناسایی شود.

اما براساس خبرهای منتشر شده، دلیل توقف استفاده شرکت کلودفلر از reCAPTCHA شرکت گوگل و جایگزینی آن با hCaptcha به‌صورت کلی اینطور بیان شده است که hCaptcha اطلاعات شخصی کاربران را به فروش نمی‌رساند و حریم خصوصی کاربران را به خطر نمی‌اندازد؛ اجرای مشابه و حتی بهتری در سرعت و ارائه نتیجه به نسبت سرویس ری‌کپچا گوگل دارد.

علاوه براین موارد، سرویس hCaptcha یک راه‌حل قوی برای افراد مبتلا به اختلالات بینایی و سایر کاربران با چالش‌های دسترسی ارائه می‌دهد؛ همچنین از Privacy Pass برای کاهش فرکانس کپچاها پشتیبانی می‌کند و از همه مهم‌تر در مناطقی که گوگل در آن مسدود شده است کار می‌کند.

 

 

توضیحات بیشتر:

Cloudflare drops Google's reCAPTCHA due to privacy concerns