ممنوعیت آنتی‌ویروس کسپرسکی در ایالات متحده به دلیل نگرانی‌های امنیتی

۰۱ تیر ۱۴۰۳

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرده است که از این پس استفاده از آنتی‌ویروس روسی کسپرسکی به دلایل امنیتی برای کاربران و شرکت‌های آمریکایی ممنوع خواهد بود و کاربران تا تاریخ ۲۹ سپتامبر فرصت دارند تا نرم‌افزار جایگزین خود را برای این آنتی‌ویروس پیدا کنند.

این ممنوعیت نه تنها شامل فروش محصولات کسپرسکی می‌شود، بلکه از ارائه آنتی‌ویروس و به‌روزرسانی‌های امنیتی به مشتریان توسط این شرکت جلوگیری می‌کند و این امر باعث می‌شود تا مشتریان نرم‌افزار جایگزین را تا پایان سپتامبر انتخاب کنند.

دولت بایدن همچنین اظهار کرده است که روسیه بارها و بارها نشان داده است که توانایی و قصد سوء استفاده از شرکت‌های روسی مانند آزمایشگاه کسپرسکی برای جمع‌آوری و بهره‌برداری از اطلاعات حساس ایالات متحده را دارد. در همین راستا، دولت بایدن گفته است برای فراهم کردن امنیت ملی خود، بهترین جایگزین موجود را برای این آنتی ویروس به کار خواهد گرفت.

در حالی که شرکت کسپرسکی هرگونه ارتباط با دولت روسیه را رد کرده است، دولت ایالات متحده بر این باور است که به دلیل توانایی‌های سایبری دولت روسیه و توانایی نفوذ به شبکه کسپرسکی، هیچ راهی برای کاهش خطر بدون ممنوعیت کامل خدمات این شرکت در ایالات متحده وجود ندارد.

از همین رو، از تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴، شرکت کسپرسکی از انجام هرگونه قرارداد جدید با شرکت‌های تجاری آمریکایی منع شده و این ممنوعیت شامل هر نرم افزار یا محصول مرتبط با این شرکت خواهد بود.

 

توضیحات بیشتر:

Biden bans Kaspersky antivirus software in US over security concerns