معرفی قابلیت جدید «Lockdown Mode» توسط شرکت اپل

۱۷ تیر ۱۴۰۱

شرکت اپل به‌تازگی از قابلیت جدیدی تحت عنوان Lockdown Mode رونمایی کرده است که از کاربران در برابر حملات سایبری هدفمند محافظت خواهد کرد. اپل اعلام کرده است که این قابلیت با انتشار آی‌اواس و آی‌پد اواس ۱۶ و مک‌اواس ونچورا در دسترس کاربران قرار گرفته خواهد گرفت.

این قابلیت که در حال حاضر به‌صورت آزمایشی در حال بررسی است، برای محافظت در برابر تهدیداتی که توسط شرکت‌های خصوصی توسعه‌دهنده بدافزار‌هایی مانند Pegasus، DevilsTongue، Predator و Hermit برای حملات هدفمند ایجاد می‌شوند، طراحی شده است.

قابلیت امنیتی Lockdown Mode، در صورت فعال شدن عملکردهای حفاظتی دستگاه را افزایش داده و برخی عملکردهای خاص را محدود می‌کند که این امر میزان حملات جاسوس‌افزاری را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

این عملکرد‌ها شامل مسدود کردن اکثر پیوست‌های ضمیمه شده در پیام‌ها، غیرفعال کردن پیش‌نمایش لینک‌ها، جلوگیری از تماس‌های ورودی در FaceTime از شماره‌های ناشناس و... است.

اپل گفته است که این قابلیت به‌طور خودکار فعال نخواهد شد و کاربرانی که نیاز به استفاده از آن دارند، باید آن را از بخش Privacy & Security در تنظیمات دستگاه‌های خود فعال کنند.

 

توضیحات بیشتر:

Apple's New "Lockdown Mode" Protects iPhone, iPad, and Mac Against Spyware