تغییر روش شرکت اپل در گوش دادن به محتوای ضبط شده توسط Siri

پس از کشمکش‌های فراوان درباره فرآیند گوش دادن به محتوای ضبط شده توسط دستیار صوتی شرکت اپل، سیری «Siri»، این شرکت تصمیم گرفته است که روش کار خود را تغییر دهد. این تصمیم پس از افزایش انتقادات درخصوص استفاده از نیروی کار انسانی برای گوش دادن به محتوای ضبط شده سیری اتخاذ شده است.
۱۰ شهریور ۱۳۹۸

براساس خبرهای منتشر شده، شرکت اپل در پی انتقادات مختلف مبنی بر استفاده از نیروی کار انسانی جهت گوش دادن به محتوای صوتی ضبط شده توسط دستیار صوتی محصولات خود، سیری «Siri»، اعلام کرده است که تغییراتی اساسی در روش خود اعمال خواهد کرد.

این تغییرات شامل عدم ضبط صدای کاربران در پس‌زمینه، عدم استفاده از صداهای ضبط شده توسط دستگاه‌های موبایلی برای بهبود عملکرد سیری و همچنین فراهم ساختن امکان انتخاب برای شنیده شدن یا نشدن صداهای ضبط شده توسط نیروهای انسانی شرکت اپل است. 

علاوه براین، در همین رابطه شرکت اپل اعلام کرده است که همانند گذشته خود را متعهد به ایمن نگه داشتن صداهای ضبط شده توسط سیری می‌داند و به‌هیچ عنوان از آن‌ها برای ساختن پروفایل برای کاربران یا مصارف تجاری استفاده نخواهد کرد.

گفته می‌شود این اقدام یک ماه پس از آن انجام شد که خبرگزاری گاردین گزارش کرد که پیمانکاران شخص ثالث شرکت اپل به‌منظور بهبود خدمات و کارکرد سیری، مرتباً به محتوای ضبط شده کاربران از طریق سیری گوش می‌دهند. 

شرکت اپل مدعی است که داده‌های در دسترس پیمانکاران این شرکت همگی ناشناس‌سازی شده و مربوط به دستگاه‌های آیفون کاربران نیستند؛ این موضوع در حالی است که داده‌های ضبط شده توسط سیری در بعضی موارد شامل اطلاعات حساس و خصوصی مانند گفت‌وگوهای پزشکان و بیماران، اطلاعات مربوط به معاملات تجاری و حتی در مواردی در رابطه با مسائل جنسی افراد است که قابل شناسایی و افشاء هستند.

در حال حاضر شرکت اپل تنها شرکت بزرگ فناوری شناخته در دنیا نیست که صداهای کاربران را ضبط می‌کند؛ در ماه‌های اخیر شرکت‌های گوگل و آمازون نیز به دلیل اعتراضات مختلف، ناچار شده‌اند تا سیاست‌های مربوط به دستیارهای صوتی مشابه‌شان را تغییر دهند.

 

 

توضیحات بیشتر در:
Apple Changes the Way It Listens to Your Siri Recordings Following Privacy Concerns